شناسهٔ خبر: 44225907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد بخشدار پلدختر از مدیرکل راهداری لرستان

بخشدار مرکزی پلدختراز عدم توجه مدیرکل راهداری استان به حوزه راه این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، بابک امرایی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان، اظهارداشت: راهداری لرستان علی رغم پیگیری‌های متعدد پاسخگوی مشکلات راهداری در نقاط مختلف این شهرستان نیست.

وی افزود: راهداری پلدختر علی رغم نبود امکانات، بودجه و اعتبار، عملکرد مطلوبی دارد، اما به دلیل کم کاری راهداری استان مردم باید همچنان گرفتار مشکلات حوزه راهداری باشند.

بخشدار مرکزی پلدختر به پل ابتدای روستای بابازید اشاره کرد و افزود: دهانه این پل پاسخگوی عبور آبهای سطحی سرازیر شده از بالا دست و کوه نیست و با کوچکترین بارندگی به دلیل قطر کم دهانه پل به جای ریختن  به رودخانه ، آب به منازل مردم نفوذ می‌کند.

وی افزود: یک سال است با پیگیری‌های انجام شده در این رابطه از سوی راهداری کاری انجام نشده و ساکنان انتظار رفع مشکل را دارند و علی‌رغم این که  همه مسوولان شهرستان از عدم پاسخگویی راهداری استان انتقاد دارند، اگرتوان  مدیریت ندارد، اداره را رها کند.

امرایی یادآورشد: با توجه به انعکاس بازدیدهای مدیرکل راهداری استان از پل روستای پران پرویز مکاتبات و پیگیری‌های متعدد اما اقدام عملی در راستای راه اندازی پل که بتواند ساکنان را متقاعد سازد، صورت نگرفته و چنانچه بارندگی استمرار داشته باشد ،ارتباط موقت ساکنان  قطع می‌شود.

وی افزود: جاده چم گردله به میدان بزرگ، یک مسیر پدافندی بود که در سیل سال گذشته تخریب شد وراه عابر پیاده به صورت موقت در این جاده راه اندازی شد، اما در نخستین بارندگی به علت سستی خاک مسدود می‌شود و راه ارتباطی حدود 2 هزار نفر عشایر منطقه و روستای چم‌مهر قطع خواهد شد.

بخشدار مرکزی پلدخترگفت : با این وجود مشکل اینجا است که به دلیل نبود پل هیچ ماشین و دستگاه  اداره راهداری قادر نیست به آنجا اعزام شود زیرا احتمال سقوط آن می‌رود.

وی افزود: مشکلات جاده  روستای خرسدر با بیش از 15 خانوار بارها  و بارها پیگیری  شده، اما متاسفانه مسئولان راهداری استان پاسخگو نبوده و پای کارنیستند.

امرایی از رسانه‌ها خواست عدم پاسخگویی راهداری استان در رابطه با مشکلات حوزه راه در شهرستان پلدختر منعکس کنند.

وی افزود: روستای چمگز از توابع شهرستان پلدختر با توجه به قرارگرفتن در حاشیه خروجی آب رودخانه های کشکان و سیمره  در بارندگی‌ها بیشتر از سایر نقاط در معرض خطر نفوذ سیلاب و طغیان رودخانه قرار دارند.

امرایی یادآورشد: این موضوع احداث دیواره ساحلی در روستای چم گز را ضروری کرده و با توجه به فنس‌کشی حاشیه روستا سقوط ساکنان خالی از احتمال نیست .

وی افزود:با توجه به بازدید های مکرر جهت احداث دیواره ساحلی در روستای چم گز تا کنون اتفاق خاصی رخ نداده، اما با گذشت حدود 2 سال از وقوع سیل به عنوان بخشدارمرکزی از  خجالت نمی‌توان  به ساکنان اعلام کرد که در شرایط کرونا  اسباب و اثاثیه خود را به منازل اقوام و یا مکان امن انتقال دهند.

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: بنابراین انتظار می‌رود، مسئولان مربوطه احداث دیواره ساحلی روستای چم گز که برای ساکنان حیاتی و ضروری است را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما