شناسهٔ خبر: 44225723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

سرقت از کیف پول دیجیتالی شاکی / پلیس مشهد فاش کرد

حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که کیف پول ارز رمز مشتریان خود را هدف قرار داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا ،  رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری درتشریح خبر گفت: آقایی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر سرقت ولت یا کیف پول دیجیتالی خود به ارزش 0.34 بیت کوین ، به پلیس فتا استان مراجعه کرد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت مدتی قبل توسط یکی از دوستانش مقداری از سرمایه خود را به خرید ارز رمز اختصاص داده و با ایجاد کیف پول و در اختیار گرفتن رمز و نام کاربری در انتظار افزایش سرمایه و سود بوده که متاسفانه متوجه شده از کیف پول وی سرقت و دارایی وی توسط فرد ناشناسی به کیف پول دیگری منتقل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های فنی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا از شناسایی عامل انتقال ارز رمز خبر داد و گفت: در پی جستجو و واکاوی مسئله سرنخهایی از سرقت دیجیتالی بدست آمد و در پی بررسی ادله موجود، هویت متهم مشخص و طی فرآیند های بعدی مکان متهم شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا اخراسان رضوی افزود: متهم که مباشر در مغازه تعمیرات گوشی تلفن همراه هوشمند بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد با سوء استفاده از اطلاعات مشتریان به داخل گوشی هوشمندی که برای تعمیر به وی سپرده شده بود رفته و با سرقت اطلاعات ذخیره شده در آن نسبت به انتقال ارز رمز شاکی به ولت دیگر موجودی حساب وی را خالی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی های بعمل آمده از مستندات موجود دو فقره کیف پول دیجیتالی مرتبط با دو پرونده دیگر نیز از متهم به ارزش 45میلیارد ریال با روش مشابه کشف که متهم به همراه پرونده و مستندات موجود جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا جرایم رایانه ای اعزام شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: عموم مردم بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید ارز رمز و نگهداری آن ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز های عبور و نام کاربری روی گوشی اکیدا خودداری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما