شناسهٔ خبر: 44224868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد:

رسیدگی به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها

عضو هیات‌رئیسه مجلس از جلسه فوق‌العاده صحن برای رسیدگی به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در روز سه‌شنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| عضو هیات‌رئیسه مجلس از جلسه فوق‌العاده صحن برای رسیدگی به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در روز سه‌شنبه خبر داد.

 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز هیات‌رئیسه مجلس گفت: براساس تصمیم هیات‌رئیسه، مجلس در روز سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت.

 

وی افزود: قرار است تا در این نشست فوق‌العاده طرح دوفوریتی اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: بر این اساس مجلس در این هفته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و جلسات کمیسیون‌ها که بنا بود در صبح روز سه‌شنبه برگزار شود، به زمان دیگری موکول خواهد شد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع اجرای قانون حمایت معیشتی توسط دولت مورد بحث قرار گرفت و این موضوع در جلسه مطرح شد که آقای نوبخت در گفت‌وگویی که با رئیس مجلس داشته قول داده تا مصوبه مجلس در این باره را اجرایی کند.

 

وی افزود: مصوبه دولت در باره پرداخت 100 هزار تومان به صورت ماهانه به کسانی که درآمد ثابت ندارند، مصوبه مجلس را ندارد و اجرای آن برخلاف اصول 52 و 53 قانون اساسی و دولت اگر بخواهد این کار را انجام دهد باید مصوبه مجلس را داشته باشد.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در این جسه موضوع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث قرار گرفت و بر این نکته تأکید شد که تصمیمات و مصوبات محدودکننده این ستاد در مواردی که اذن رهبری را ندارد باید به تصویب مجلس برسد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: دولت قول داده که لایحه بودجه سال 1400 را در روز چهارشنبه هفته جاری به مجلس ارائه کند که در این صورت تقویم کاری سه ماهه مجلس را مشخص خواهیم کرد.

 

منبع: فارس

نظر شما