شناسهٔ خبر: 44222749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

علی دارابی مطرح کرد؛

باید از متهمان ردیف اول ترورها انتقام سختی گرفت

معاون امور استان‌های صداوسیما در یادداشتی نوشت که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوکران آنها مثل منافقین متهم ردیف اول این جنایات و ترورها هستند و باید از آنان انتقام سخت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در یادداشتی به ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده پرداخت.

وی نوشت:

«ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده عصر جمعه در نزدیکی دماوند توسط تروریست‌ها زنگ خطر را بار دیگر به صدا در آورد. با عرض تبریک و تسلیت شهادت این انسان مومن، خداجو، خادم مردم و از طراحان توسعه و پیشرفت کشور به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، خانواده عزیز شهید و ملت بزرگ ایران چند نکته مهم و عبرت‌آموز را درباره این حادثه باید مورد توجه قرار داد:

نکته اول: خرابکاری در صنعت هسته‌ای از جمله نطنز و شهادت ٧ تن از دانشمندان هسته‌ای کشور در این سال‌ها نشان از «نفوذ دشمنان در مراکز حساس» است. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوکران آنها مثل منافقین متهم ردیف اول این جنایات و ترورها هستند و باید از آنان انتقام سخت گرفت.

نکته دوم: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خدمات و فداکاری‌های بزرگی برای تامین امنیت، ثبات و استقلال کشور انجام داده‌اند و شهیدان زیادی هم در راه انجام وظیفه خود تقدیم کرده‌اند. اما پاسخگو بودن در این حادثه و بررسی کوتاهی احتمالی و برخورد قاطع با آن مورد انتظار مردم است. نهادهای اطلاعاتی که قدرتمندی آنها زبانزد جهانیان است باید کمترین خطاهای احتمالی را داشته باشند و اشراف اطلاعاتی آنان برای کشور اطمینان بخش باشد.

نکته سوم: بحران تحلیل از شرایط پیچیده امنیتی، اطلاعاتی در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه از یک سو و رقابت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه و دشمنان از سوی دیگر توسط برخی از مدیران و مسئولان ارشد کشور امری نابخشودنی است.

چگونه می‌توان از مقام‌های عالی امنیتی کشور پذیرفت که؛ هیچ تهدیدی متوجه مدیران کشور نیست و ترور مسئولان و مقامات مختص دهه شصت است و باید بساط حفاظت‌های مسئولان را جمع کرد.؟!

این قبیل تحلیل‌ها نشان از دست کم گرفتن فتنه و توطئه‌های دشمنان قسم خورده ملت ایران و نوعی خوشبینی به دور از واقعیت درباره مثلث ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستی و قدرت‌های غربی و در راس آن آمریکای جنایتکار نسبت به اهمیت و قدرت فرامنطقه‌ای انقلاب اسلامی است.

نکته چهارم: دانشمندان و نخبگان ایرانی پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت‌تر و مقاوم‌تر از گذشته دنبال خواهند کرد. زیرا راهمان درست و برحق است و قدرت دفاعی و راهبردی کشور قابل معامله و مصالحه نیست و این را دولت و وزارت خارجه باید بیش از همه بدانند.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما