شناسهٔ خبر: 44220008 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر مجموعه ورزشی آزادی: چمن بلند نیست/ استقلال و پرسپولیس یک سال است اجاره نداده اند

مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفت که ملاک مدیریت این ورزشگاه برای اندازه چمن، نظر ناظر هر مسابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،قدرت‌الله سیف درباره ضرر مالی مجموعه ورزشی آزادی با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: منابع مالی را در این موضوع در درجه دوم قرار می‌دهیم. متأسفانه به خاطر کرونا، حضور تماشاگران را نداریم و نبود هیجان در ورزشگاه آزادی باعث شده است نشاط از جامعه گرفته شود. به جز بخش‌هایی از مجموعه آزادی که باید خدماتی به ورزش قهرمانی ارائه کند، از سال گذشته درگیر منابع درآمدی بودیم و خیلی نتوانستیم برای مسائل عمرانی و زیربنایی ورزشگاه قدمی برداریم.

وی در واکنش به اعتراض به کیفیت چمن ورزشگاه آزادی تصریح کرد: سال‌هاست مسابقات در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود و به خاطر میزبانی از مسابقات ملی، تجهیزات به‌روز دنیا در نگهداری و چمن‌زنی در ورزشگاه آزادی وجود دارد. شنیدم برخی از دوستان گفتند اندازه و سایز چمن مانند گذشته نیست که ضمن احترام به این عزیزان باید بگویم ملاک ما برای اندازه چمن، نظر ناظر بازی است و او پیش از هر مسابقه، اندازه چمن را بررسی می‌کند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی با بیان اینکه سایز استاندارد چمن مطابق دستورالعمل مراجع ذی‌صلاح، دو تا سه سانتیمتر است، خاطرنشان کرد: احتمال می‌دهیم در دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت، ایرادی در چمن‌زن ایجاد شده باشد. دلیل این موضوع، وضعیت جوی و هوای بارانی بود که در دیدار همان روز، یک مسابقه در شهر قدس به خاطر کیفیت چمن تعطیل شد. هر روزی که بازی برگزار می‌شود، روی چمن ورزشگاه اصلاح و خط‌کشی انجام می‌شود.

سیف که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: ما چمن ورزشگاه را در روز دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت، 12 ساعت قبل از مسابقه کوتاه کردیم که با توجه به وجود سیستم گرمایشی از کف، احتمال می‌دهیم چند میلیمتر رشد کرده باشد. همچنین پوشش نایلونی روی چمن کشیدند تا باران به چمن نفوذ نکند و بازی برگزار شود. البته این رشد نمی‌تواند به استاندارد سه سانتیمتری ابلاغی برسد.

وی ادامه داد: احتمالاً توپ سنگین شده و باران، حرکت آن روی چمن را سخت کرده بود. به همین دلیل دوستان احساس کردند چمن، بلندتر از حد متعارف شده است. امروز (یکشنبه) هوا بارانی است و امکان چمن‌زنی را نداریم. برای مسابقه فردا، این کار را همان روز انجام می‌دهیم و تمام تلاش همکاران ما در مجموعه ورزشی آزادی بر این است که کیفیت مناسبی برای برگزاری بازی در نظر بگیرند.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در مورد دریافت مبلغ اجاره از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: اجازه بدهید وارد این موضوع نشویم. ما به‌عنوان عضوی از شرکت توسعه و تجهیز، با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مراودات مالی داریم که درون خانوادگی است. پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد و تلاش کردیم آرامشی برای تیم‌ها در نظر بگیریم.

گل‌محمدی با اشاره به اظهارات یحیی گل‌محمدی اظهار داشت: برخی دوستان گفتند برای هر بازی 250 میلیون تومان می‌دهیم که واقعیت ندارد. در یک سال گذشته پولی از سوی باشگاه‌ها برای ورزشگاه آزادی واریز نشده است، اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تیم‌ها بازی‌های خود را در آرامش کامل برگزار کنند.

وی درباره قرنطینه دریاچه آزادی هم تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی، تمریناتش را با حفظ پروتکل‌های فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌دهد. ما جاده سلامتی را داریم که از مردم دعوت می‌کنم پس از پایان محدودیت‌ها به آنجا تشریف بیاورند. به خاطر این محدودیت‌ها، این جاده سلامتی بسته است و اینکه می‌گویند قرنطینه شده، احتمالاً به خاطر عدم استفاده از این جاده است.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در مورد استخر این مجموعه هم خاطرنشان کرد: این استخر در اختیار فدراسیون (شنا) است و تمرینات با مجوز فدراسیون برگزار می‌شود. آنها مراجعات خودشان را دارند و ورزشکاران مطابق تمرینات ابلاغی از سوی فدراسیون به استخر می‌‌آیند.

سیف درباره جنگل‌های ورزشگاه آزادی نیز بیان کرد: بسیاری از هموطنان، مجموعه آزادی را به‌عنوان ورزشگاه آزادی می‌شناسند و زمانی که می‌شنوند 170 هکتار از 380 هکتار مجموعه آزادی متعلق به جنگل است، برای آنها تعجب‌آور است. با استقرار فدراسیون‌های مختلف در مجموعه ورزشی آزادی، به میزان مصرف آب مجموعه آزادی اضافه شده است و محدودیت منابع آبی باید در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی در پایان گفت: نیاز بود حفظ جنگل‌ها به‌عنوان فضای مفرح و جایی برای اکسیژن‌سازی در غرب تهران، در اولویت قرار بگیرد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قسمت‌های بزرگی از آن را به صورت آبیاری قطره‌ای نگه داریم.

 

نظر شما