شناسهٔ خبر: 44213857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی زنجان مجوز فعالیت گرفتند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تاکنون صدور پروانه برای ۴۳ مرکز نهایی شده است که با تحقق خدمات جامع‌تری به گروه‌های هدف ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس ۲۰ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در شهرستان زنجان ۱۰ مرکز در خدابنده، چهار مرکز در شهرستان ابهر، ۲ مرکز در خرمدره و ۲ مرکز دیگر در شهرستان طارم، ۲ مرکز شهرستان در ماهنشان، ۲ مرکز در ایجرود و یک مرکز نیز در سلطانیه آغاز به کار خواهند کرد.

وی یادآوری کرد: فراخوان ثبت نام متقاضیان مراکز مثبت زندگی طی اردیبهشت امسال در سطح کشور اعلام شد و ۱۲۷ نفر متقاضی در استان جهت راه اندازی این نوع مراکز ثبت نام کرده‌اند که با ارزیابی اولیه و دعوت به مصاحبه تاکنون صدور پروانه برای ۴۳ مرکز نهایی شده است.

این مسؤول ادامه داد: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات، افزایش رضایت مندی مردم از خدمات سازمان و غیره  فعالیت خواهند کرد.

محمدی افزود: مجموعه فعالیت های قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی۲۲ خدمت است که در فاز اول پرونده های مستمری بگیر بین مراکز توزیع خواهد شد و تا پایان سال سایر پرونده های حمایتی نیز در بین مراکز توزیع می شود.

این مسؤول ادامه داد: بهزیستی به عنوان نهادی تاثیرگذار در ارتقای سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی، منشاء ارائه خدمات ارزشمند تخصصی به گروه های مختلف جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: مسوولیت راهبری و نظارت بر مراکز مثبت زندگی در سطح شهرستان بر عهده رییس بهزیستی شهرستان و در سطح استان به عهده مدیر کل بهزیستی استان است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی  اهمیت زیادی دارد و بر این مبنا  ورودی ها ی مرکز، راهروها، پله ها، همچنین رعایت سطوح شیب دار  فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز باید بر اساس استاندارهای و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت در نظر گرفته شود.

به گفته وی، در زمان حاضر  ۱۵ هزار و ۷۳ نفر از افراد تحت پوشش مستمری بگیر هستند و سایر افراد  نیز از دیگر خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند.

نظر شما