شناسهٔ خبر: 44213846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهدایی که آسمانی شدند ولی نامشان همچنان زنده است

شهدایی که آسمانی شدند ولی نامشان همچنان زنده است، شهدایی که عزت و افتخار را برای مملکت به ارمغان آوردند و دلاوری‌های شهدای نیروی دریایی ستودنی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان -شیروان؛ دلاوری‌های شهدای نیروی دریایی ستودنی است، عزت و افتخار امروز ایران مدیون خون پاک شهدایی است که با مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم دشمنان و چپاول گران، از مملکت و کیان خود دفاع کردند و همچنان نام و یادشان هر روز در دل مردم غیور شهید پرور این مرز و بوم زنده تر می شود.

 

روز نیروی دریایی یادآور دلاوری‌های شهدایی است که در مسیر دفاع از مرزهای آبی کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حتی اجازه یک ‌لحظه فکر تجاوز به ذهن دشمن را هم ندانند و شجاعانه تا پای جان ایستادند و رفتند تا بمانیم و جان‌فشانی شهدا تا ابد ستودنی است.

 

به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید مهناوی یکم «سید موسی امیری مقدم» که مصادف با هفتم آذر روز نیروی دریاییست، زندگینامه این شهید عزیز به‌منظور آشنایی بیشتر با سیره شهدا و معرفی شهدای نیروی دریایی شهرستان بیشتر مورد توجه و استقبال مردم خصوصا نسل جوان قرار می گیرد.

 

شهید سید موسی امیری مقدم در دومین سحرگاه بهمن سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مسلمان از سادات بزرگوار شهرستان شیروان چشم به جهان گشود، از کودکی باصفا و اهل‌دل بود و به خانواده عشق می‌ورزید.

 

 دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در میان همسالان باکار و تحمل مشقت‌های زیادی در کنار خانواده سپری نمود، با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی، تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه ادامه داد و علی‌رغم اینکه می‌توانست باهوش و استعداد و پشتکار بالایی که داشت در آینده به مدارج علمی بالاتر دست یابد اما خدمت به خانواده و جامعه را ترجیح داد و وارد نیروی دریایی ارتش شد.

 

شهید در کنار تحصیل، هرگز از کسب معنویات غافل نبود و همواره در محافل دینی و مذهبی به‌ ویژه مراسم عزاداری دهه محرم حضور فعال داشت، وی  فردی متواضع و فروتن و با ادب بود و هرگز، دست‌خوش غرور و تکبر نمی‌شد، نسبت به زیردستان مهربان و دلسوز بود و همواره برخوردی برادرانه داشت، از دیگر خصوصیات بارز و برجسته وی، مسئولیت‌ پذیر در همه امور بود و در همه حال رضایت خلق و خالق را در نظر داشت و به هیچ ‌چیز غیر از خدا نمی‌اندیشید.

 

با شروع جنگ تحمیلی، شهید و همرزمانش در قبال اندوخته‌های علمی و نظامی، مسئولیتشان دوچندان شد چراکه او یک نظامی متعهد و عاشق وطن بود که به ‌فرمان رهبر و مقتدایش لبیک گفت و با تمام هستی خود قدم به میدان نبرد نهاد.

 

او طاقت تحمل حمله دشمن به شهرها و به خاک و خون کشیدن ملت ستمدیده را نداشت، وی در کسوت نظامی سوگند خورده بود تا حافظ حریم این مرزوبوم و ملت مظلوم باشد، دیگر طاقت تحمل این تجاوز ناجوانمردانه دشمن را نداشت لذا وی از اولین کارکنان داوطلب نیروی دریایی بود که همراه جمعی از رزم‌آوران غیورش با ناوچه همیشه قهرمان پیکان وارد عرصه کارزار شد.

 

او توفیق یافت تا ۱۱ روز در نبردی بی‌امان، رویاروی خصم زبون و استکبار جهانی بایستد و با حداقل امکانات موجود و تحریم‌های همه‌جانبه، در مقابل آماج تیرهای دشمن سینه سپر کند و آنچه در توان داشت بر اساس تعهد و وظیفه‌اش به انجام رساند، نهایتاً در هفتم آذرماه ۱۳۵۹ در لباس فاخر نیروی دریایی با ایثار و ازخودگذشتگی، در میدان نبرد بال در بال همرزمانش به معراج پر کشید و شهید شد.

 

شهدا صادقیون واقعی هستند که راه صد ساله را یک شبه پیمودند و به دعوت امام (ره) لبیک گفته و در این راه سرود عشق و شهادت سر دادند.

 

امروز دین خدا مظلوم است، اسلام حامی حقوق بشر است که امروز دشمن با سلاح بی دینی به جنگ اسلام برخاسته است و پیام شهدا به مظلومین دین این است که به مردم خدمتگزاری کنید و آن را نعمت و عبادت بدانید.

 

امروز استکبار شرق و غرب نمی‌تواند ایران را به ذلت بکشاند چون ایران پیرو اسلام است و فقط آنچه می‌تواند عزت ایران را از بین ببرد گناه، معصیت، فساد، بی بند و باری و احتکار مایحتاج مردم است.

 

امروز حضور در صحنه، رعایت عفاف و حجاب، حمایت از دین، بصیرت، ولایتمداری، سرلوحه قراردادن ارباب رجوع، ایستادگی در مقابل تحریم‌ها، غیرت، از خودگذشتگی و غیره پیام شهدا است.

 

هم اکنون در گلزار مرکزی شهدای شیروان که سه هزار متر مربع وسعت دارد، پیکر ۳۸۸ شهید انقلاب و دوران دفاع مقدس مدفون شده است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید، هزار و 500 جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۴ آزاده دارد.

 

 

 

پایان پیام/641

نظر شما