شناسهٔ خبر: 44213781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی انباری در روستای نجف آباد بیجار مهار شد

سنندج - ایرنا - رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار از مهار آتش سوزی یک انبار لوازم کشاورزی و باغداری در روستای نجف آباد با تلاش چند ساعته آتش‌نشانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رسول حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته طی تماس ساکنین روستای نجف آباد و اعلام حریق، یک اکیپ مجهز این واحد به محل اعزام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه انبار مذکور با شدت و حرارت بسیار زیادی در حال سوختن بود، آتش‌نشانان با حضور به موقع و استفاده از اقدامات ایمنی از وسعت آتش و احتمال سرایت به منازل مسکونی همجوار پیشگیری کردند.

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار با اشاره به اینکه حجم آتش به علت موجود لوازم و ابزار آلات باغداری و پلی اتیل زیاد بود گفت: وجود لوله‌های آبیاری، ادوات کشاورزی، موتورهای برق و آب، تانکرهای ذخیره نفت و گازوییل در محل، کار اطفای حریق توسط آتش‌نشانان را سخت کرده بود.

او اضافه کرد: احتمال انفجار تانکر سوخت گازوییل در محل زنگ خطری به شمار می‌رفت چون سوخت در اثر گرما و محفظه کوچک، به سرعت قابل انفجار و تخلیه انرژی است اماذبا هوشیاری و اقدام به موقع، آتش نشانان از یک حادثه بزرگتر با ابعاد بیشتر خسارت جلوگیری کردند.

حیدری با بیان اینکه این انبار در ابعاد ۲۰۰ در ۱۵۰ متر احداث و مواد آتش زای بسیاری در آن نگهداری می‌شد، افزود: با حضور اکیپ هلال اهمر مستقر در روستا و تلاش ۲ ساعته آتش‌نشانان، این عملیات نفس گیر با کمترین خسارت ممکن به پایان رسید.

وی با اعلام اینکه در بررسی اولیه علت آتش سوزی ایراد فنی بخاری نفتی انبار و اتصال سیم‌های برق بود، تاکید کرد: اعلام نظر نهایی در خصوص علت اصلی حادثه و برآورد میزان خسارت مالی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما