شناسهٔ خبر: 44213475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترامپ‌ها هنوز شکست را باور ندارند!

سپیده هاشمی

یکی از پسران رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با اشاره به کمپین‌های انتخاباتی محدود جو بایدن و عدم حضورش در انظار عمومی برای مدت چندین هفته، این حقیقت را که وی آرای بیشتری نسبت به باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ میلادی به دست آورده، زیر سوال برد!

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اریک ترامپ، یکی از پسران دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در توییتی نوشت: آیا کسی باور می‌کند که جو بایدن ۱۵ میلیون رای بیشتر از آنچه باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ میلادی کسب کرده بود، به دست آورده است؟ این اتفاق برای نامزدی رخ داده که روزها و هفته‌ها در انظار عمومی حاضر نمی‌شد و به ندرت کمپین انتخاباتی برگزار می‌کرد.

در پاسخ به این توییت اریک ترامپ برخی از کاربران توییتر گفتند، این میزان رای قابل توجه در حقیقت تلاشی برای بیرون کردن دونالد ترامپ از کاخ سفید بوده تا یک حمایت برجسته از جو بایدن.

به گفته این کاربران توییتر "کل کشور دست به دست هم دادند تا ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند. عدم صداقت، فساد، قلدری‌ها و رجزخوانی‌های ترامپ باعث بیزار شدن مردمان خوب این کشور شد و مقاومت آنها کار ترامپ را تمام کرد."

براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از شمارش آرا، بایدن که از سوی شبکه‌های خبری مطرح آمریکا به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام شده بیش از ۸۰ میلیون رای به دست آورده است؛ رقمی که تیم دونالد ترامپ آن را به چالش کشیده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی با کسب حمایت نزدیک به ۷۰ میلیون رای دهنده رکورد جدیدی را ثبت کرد. چهار سال بعد وی با کسب ۶۶ میلیون رای مجددا به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

این توییت اریک ترامپ یک روز پس از آن منتشر شد که پدرش تاکید کرد، هیچ راهی وجود ندارد که بایدن توانسته باشد چنین حمایت بی‌سابقه‌ای را از آن خود کند.

کمپین دونالد ترامپ و خانواده‌اش همچنان تاکید دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر تقلب صورت گرفته و برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات شکایت‌هایی را در سراسر کشور تنظیم کرده‌اند.

دونالد ترامپ در توییتی گفته بود، معلوم نیست یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۴۰ رای که در ایالت پنسیلوانیا به نفع بایدن داده شده، از کجا آمده است.  

این توییت کمی پس از آن منتشر شد که دادگاه استیناف حوزه سوم آمریکا در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا درخواست کمپین ترامپ برای مسدود کردن روند تایید جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به عنوان پیروز این ایالت را رد کرد و تاکید داشت که کمپین ترامپ در ارائه مدارک کافی برای اثبات ادعاهایشان ناکام بوده‌ است.

انتهای پیام

نظر شما