شناسهٔ خبر: 44213330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: اداره های هرمزگان بطور مطلق تعطیل نشوند

بندرعباس – ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: اداره های استان بطور مطلق تعطیل نشوند بلکه با تشخیص مدیران دستگاهها، حضور کارکنان در اداره ها به یک سوم وکمتر کاهش و با دور کاری ، امور مردم هم بر زمین نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به ادامه طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در هرمزگان و ابلاغ بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سوی معاون اول رییس جمهورافزود:تصمیم گیری مدیران برای دورکاری کارکنان نباید خللی در روند ارائه خدمات ضروری به شهروندان ایجاد کند. 

وی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، مدیران دستگاه ها مجوز دارند تا سقف یک سوم و یا کمتر از آن، کارکنان را از حضور در محل کار معاف و کارکنان نسبت به دورکاری و انجام امورات دستگاه های اجرایی اقدام کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی،اظهار داشت: اکثر خدمات دستگاه های خدماتی و اجرایی از طریق الکترونیکی قابل ارائه است و مردم می توانند خدمات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت و از مراجعه حضوری که در خطرپذیری فرد و محیط اثرگذار است پرهیز کنند.

همتی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از فروشگاه ها و عرضه کنندگان کالا نیز ثبت سفارش الکترونیکی دارند که شهروندان می توانند با استفاده از این خدمات، از مراجعه حضور به مراکز و فروش پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه حضور افراد مبتلا به بیماری کرونا در جامعه، به‌عنوان یکی از عوامل خطرآفرین در ستاد ملی و استانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تأکید کرد: حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه جرم است و اگر این افراد از قرنطینه خارج شوند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

برای رعایت پروتکل همه شهروندان باید خود را مبتلا به کرونا قلمداد کنند

رییس ستاد مدیریت استانی کرونا در هرمزگان اظهارداشت: همه شهروندان باید خود را یک فرد مبتلا به کرونا قلمداد و خود را ملزم به رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک  و فاصله گذاری اجتماعی کنند وفرمانداران شهرستان های مبادی ورودی استان نیز مکلف به تشدید نظارت ها هستند.

همتی با اشاره به فشار اقتصادی ناشی از محدودیت ها و تعطیلی صنوف به قشر عظیمی از جامعه، یاد آور شد: دولت کمک هایی را با توجه به محدودیت های کرونایی به خانواده ها تخصیص داده است، اما این بخش از کمک ها، هزینه های خانوارها را تأمین نمی کند و با توجه شرایط تحریم، امکانات مالی دولت نیز پاسخگوی پشتیبانی کامل از هزینه های خانوارها نیست که برای کنترل این بیماری با هزینه کمتر، نیازمند مشارکت همه شهروندان هستیم.

استاندار هرمزگان همچنین با تأکید بر الزام دستگاه های اجرایی برای رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی، از انجام ۲۵۲مورد بازرسی از دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: مدیران دستگا ه ها مکلف هستند نسبت به تأمین ماسک و مواد ضدعفونی در ادارات اقدام کنند و پروتکل ها را به‌صورت کامل اجرا کنندیی کنند و پس از انجام بازرسی ها، ۱۲دستگاه اجرایی اخطار کتبی و شفاهی گرفتند.

همتی، در این نشست از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در استان نیز خبرداد و افزود: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، باید تحت کنترل این طرح باشند و دوره دو هفته‌ای قرنطینه را با نظارت عوامل اجرای این طرح سپری کنند که همکاری مردم در اجرای این طرح حائز اهمیت است.

وی همچنین از روند مطلوب اجرایی مصوبات سفر وزیر ارتباطات به هرمزگان خبر داد و گفت: توسعه اینترنت و شبکه فیبرنوری در دو منطقه بشاگرد و کوشا احمدی با جدیت در حال پیگیری است که تا ۲۰اسفندماه این مصوبات به طور کامل اجرایی خواهد شد و دانش آموزان این مناطق برای دسترسی به منابع آموزشی و حضور در فضای مجازی با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

نظر شما