شناسهٔ خبر: 44213216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همراهی همیاران سلامت با مدافعان سلامت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان، از همراهی همیاران سلامت با مدافعان سلامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حمید مقامی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، بیمارستان‌ها و کادر درمان بی وقفه برای مقابله با این بیماری و ارائه خدمت به بیماران ایثارگرانه فعالیت می‌کنند، در این میان یکی از الزامات بیمارستان‌ها برای تسریع بهبود بیماران بستری، ارایه خدمات مراقبتی، حمایتی و عاطفی در کنار خدمات درمانی تخصصی است؛ وظایفی که در شرایط عادی از سوی همراهان بیمار ایفا شده و در روز‌های کرونایی نبود آن کاملا محسوس است.

او افزود: در این خصوص نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر، عزم یک کار جهادی در بخش‌های کووید بیمارستان‌های شیراز را آغاز کرده و طی فراخوانی با عنوان «همیاران سلامت» از مردم برای انجام خدمات جهادی برای بیماران کرونایی دعوت کرد که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

مقامی ادامه داد: با مدد الهی فعالیت جهادی این طرح از دوم آذرماه در بیمارستان نمازی با آموزش «همیاران سلامت» آغاز و استقبال مسوولان بیمارستان و کادر درمان این بیمارستان را به همراه داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به ممنوعیت حضور همراهان بیمار در بخش‌های کرونایی، گفت: این همراهی و حمایت خالصانه از سوی نیرو‌های مردمی داوطلب و جهادگر، در قالب طرح همیاران سلامت در برخی از بیمارستان‌های شیراز ارائه می‌شود.

حجت الاسلام مقامی افزود: شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز بالای بیمارستان‌ها و کادر درمان به کمک‌های جهادی و داوطالبانه، طرح همیار سلامت ضمن اخذ مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و تحت نظارت بیمارستان با هدف کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار آغاز به کار کرد.

مقامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری جدی‌تر مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آن‌ها در اعمال محدودیت‌های سراسری مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی استان، در اجرای هرچه مطلوب‌تر دستورالعمل‌ها، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان فارس باشیم.

او با تاکید به اینکه داوطلبان طی جلسه آموزشی نسبت به ماهیت کار و نوع فعالیت و همچنین نحوه حفاظت فردی توجیه می‌شوند، گفت: داوطلبان طرح همیاران سلامت نیاز به تخصص خاصی ندارند، چراکه همان کاری را انجام خواهند داد که یک همراه برای بیمار انجام می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند برای هماهنگی و نام نویسی در این طرح با شماره‌های ۰۹۱۷۹۹۹۹۵۵۸ - ۰۹۱۷۹۱۰۸۲۲۰ واحد جذب و گزینش موسسه نصیر تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 

نظر شما