شناسهٔ خبر: 44213207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اتفاقی تلخ در لیگ برتر ایران!

تیم‌های لیگ برتری به‌شدت در گلزنی ضعیف شده‌اند و تحلیل زیر این اتفاق را روشن‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

هفته سوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که متاسفانه هیچ یک از ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها نتوانستند از مرز یک گل زده عبور کند، اتفاقی تلخ که نشان می‌دهد تیم‌های لیگ برتری ما به عنوان بالاترین نمایندگان فوتبال کشور تا چه اندازه برای زدن گل ضعیف و ناتوان هستند...

پرگل‌ترین بازی هفته

شاید بسیار عجیب باشد، اما متاسفانه پرگل‌ترین بازی هفته تنها ۲ گل در دل خود داشت که از قضا در ۳ بازی هفته رقم خورد، ۳ دیداری که همگی آن‌ها با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. این بازی‌ها عبارتند از:
گل گهر سیرجان یک - فولاد خوزستان یک.
شهر خودرو مشهد یک - صنعت نفت آبادان یک.
ذوب آهن اصفهان یک - پیکان تهران یک.

کم‌گل‌ترین دیدار هفته

در این هفته کم گل‌ترین بازی هفته بدون گل به پایان رسید و طی آن در ۲ بازی شاهد ثبت نتیجه صفر - صفر بوده‌ایم. این ۲ بازی که با این نتیجه به پایان رسید عبارت است از:
آلومینیوم اراک صفر مس رفسنجان صفر و نفت مسجد سلیمان صفر پرسپولیس تهران صفر

میزبانان کاملا موفق هفته

در هفته دوم لیگ برتر از ۸ تیم میزبان تنها دو تیم توانستند هر سه امتیاز کامل بازی‌های خانگی را به حساب خود واریز کنند. این دو تیم استقلال تهران و سایپای تهران بودند که به ترتیب با نتایج مشابه یک بر صفر توانستند بر ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران غلبه کنند

میهمانان کامیاب هفته

در این هفته تنها یک تیم توانست در خارج از خانه به امتیازات کامل دست پیدا کند؛ نام این تیم سپاهان اصفهان است که با توجه به برد یک - صفر مقابل تراکتور تبریز نام خود را در این ستون قرار داد.

تقسیم امتیازات هفته

از ۸ دیداری که در این هفته برگزار شد ۵ تای آن‌ها با تقسیم امتیازات و تساوی به پایان رسید؛ این ۵ بازی هم با ۲ نتیجه متفاوت (صفر-صفر) و (یک-یک) رقم خورد.
نتیجه صفر بر صفر در ۲دیدار بود و طی آن آلومینیوم اراک در مقابل مس رفسنجان و سپس در بازی دیگر نفت مسجدسلیمان مقابل پرسپولیس تهران به آن دست پیدا کردند و نتیجه یک بر یک هم در سه دیدار رقم خورد که طی آن ابتدا گل گهر سیرجان در مقابل فولاد خوزستان، سپس شهر خودرو در مقابل صنعت نفت آبادان و در آخر ذوب‌آهن مقابل پیکان تهران به آن دست پیدا کردند.

قاطع‌ترین برد هفته

قاطع‌ترین برد هفته تنها با اختلاف یک گل و با نتیجه یک - صفر رقم خورد و طی آن استقلال تهران سایپا و سپاهان اصفهان توانستند به ترتیب در مقابل ماشین سازی تبریز، نساجی و تراکتور تبریز به این برد حداقلی برسند.

خفیف‌ترین برد هفته

متاسفانه و در عین تعجب خفیف‌ترین برد هفته با پرگل‌ترین برد هفته نتایجش یکسان بوده و همان ۳ برد یک بر صفری که در بالا و در ستون قاطع‌ترین برد هفته ذکر شد، در ستون خفیف‌ترین برد‌های هفته نیز قرار می‌گیرد تا یک اتفاق نادر را در این هفته شاهد باشیم.

پرتکرارترین نتیجه هفته

دو نتیجه یک - یک و همچنین یک بر صفر پرتکرارترین نتایج هفته سوم بودند که هر کدام به تنهایی در سه دیدار تکرار شدند. نتیجه یک بر یک در سه مسابقه گل‌گهر سیرجان مقابل فولاد خوزستان، شهر خودرو مشهد در برابر صنعت نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان مقابل پیکان بود و ۳ نتیجه یک بر صفر را هم استقلال در مقابل ماشین سازی تبریز، سایپا در برابر نساجی مازندران و سپاهان اصفهان در تبریز و مقابل تراکتور به دست آوردند.

تیم‌های ناکام در گلزنی هفته

متاسفانه در این هفته تعداد تیم‌های ناکام در گلزنی نسبت به هفته دوم با افزایش روبرو شد و از ۱۶ تیم لیگ برتری تقریبا نیمی از آن‌ها یعنی دقیقا ۷ تیم به نام‌های آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان پرسپولیس تهران ماشین سازی تبریز نساجی مازندران و تراکتور تبریز در گلزنی ناکام شدند.

 

 

منبع:خبرورزشی

نظر شما