شناسهٔ خبر: 44212949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قاتل خاموش جان دو زنجانی را گرفت

الناز آخوندی

رئیس اورژانس زنجان گفت: دو مرد ۳۸ و ۴۰ ساله قبل از رسیدن آمبولانس به محل حادثه بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن، جان باختند.

صاحب‌خبر -

اصغر جعفری‌روحی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با حادثه رخ داده بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، اظهار کرد: در ساعت ۱۷:۲۶ دیروز (۸ آذرماه) در شهرستان ایجرود، دو مرد ۳۸ و ۴۰ ساله به دلیل انتشار گاز CO از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت شدند که متاسفانه قبل از رسیدن آمبولانس به محل حادثه، جان باختند.

وی با اشاره به اعزام یک کد آمبولانس زرین‌آباد به محل حادثه، افزود: هفته گذشته نیز ۵ نفر از جمله دو کودک بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدام مناسب اورژانس نجات پیدا کردند.

این مسئول در رابطه با علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، تصریح کرد: سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند از جمله علائم مسمومیت گاز مونوکسید کربن است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در رابطه با راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خاطرنشان کرد: مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنید. گفتنی است، سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد ناصحیح بخاری بوده و شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح است و دودکش باید به شکل H باشد.

انتهای پیام

نظر شما