شناسهٔ خبر: 44212644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سیاست اصلاح‌طلبان علی‌رغم وضعیت اسفناک معیشتی؛ انتقاد ممنوع!

حامیان دولت درحالی که چشم بر روی همه مشکلات و مسائل مردم بسته‌اند، هر انتقادی را تبلیغاتی و انتخاباتی می‌خوانند!

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا: یک روز روغن نیست، یک روز کره. یک روز مرغ گران می‌شود، یک روز برنج. هر روز، اما یک خبری هست. خبری بد که نشان می‌دهد سفره مردم روز به روز کوچک می‌شود. در همین حال کالا‌های اساسی در گمرک مانده و آقایان مسئول نیز مشغول دعوا‌های خود هستند. حرف از یارانه و تامین کالا‌های اساسی هم که می‌شود، فریاد برآورده و شکوه می‌کنند که منابع نداریم!
در این میان هر حرف و سخنی هم رنگ و بوی انتقاد از عملکرد دولت را داشته باشد، انگ سیاسی و انتخاباتی بودن می‌خورد!
گویی هواداران دولت و اصلاح‌طلبان حواسشان هست و می‌دانند که با توجه به وضعیت کنونی کشور به خصوص در عرصه اقتصاد و معیشت، محور تعیین کننده و مهم در انتخابات ریاست جمهوری آتی «معیشت» است. از همین رو هیچ اظهارنظری در این باره را تاب نیاورده و انتخاباتی می‌خوانند. ضمن اینکه به صورت موازی سعی می‌کنند ذهن جامعه را از واقعیات موجود منحرف کرده و با نادیده گرفتن همه سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها، هرچه هست و نیست را گردن تحریم و عوامل بیرونی اندازند.
در واقع به این ترتیب می‌کوشند که زمین بازی در انتخابات آتی را تغییر داده و از «معیشت» که نقطه ضعف آنان است به «مذاکره» که به گمان خودشان نقطه قوت‌شان است، بکشانند. بگذریم از اینکه در امر مذاکره نیز توفیقی نداشته و وضعیت کنونی برجام محصول همین مذاکره به سبک آنان است.
شاهد آنکه روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» امروز در گزارشی با عنوان «تبلیغات انتخاباتی زودهنگام با شعار حمله به دولت» نوشته است: «طرح استیضاح رییس‌جمهوری برای خط و نشان کشیدن یا حتی رسیدن زودهنگام به رویای پاستور که از سوی تندرو‌های این جریان مطرح شده، حمله مدام به دولت بر سر بودجه گرفته تا بسته‌های کمک معیشتی، مذاکره و برجام و دیپلماسی و... و موضوعاتی از این دست، دستاویز‌هایی برای این جریان سیاسی شده تا اگرچه گزینه یا گزینه‌های انتخاباتی‌شان قطعی نیست، اما فعالیت انتخاباتی-تبلیغاتی را با همین امکانات موجود و البته زودهنگام کلید بزنند. چه آنکه برای استیضاح رییس‌جمهوری تدارک راهپیمایی می‌بینند و از هر فرصتی اعم از ترور استفاده می‌کنند تا عرصه را بر دولت تنگ کنند.»
حامیان دولت، منتقدان آن را متهم می‌کنند به سیاسی‌کاری و کلید زدن تبلیغات انتخاباتی. وصله‌ای که شاید اگر آقایان حامی دولت قدری منصف‌تر بودند، می‌شد به منتقدان چسباند. حالا که خودشان هیچ نقدی ندارد و علی‌رغم مشاهده وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم که روز به روز بدتر می‌شود، سکوت پیشه کرده‌اند؛ نمی‌توانند به هر منتقدی انگ سیاسی کار بزنند چرا که جامعه ایران هوشمندتر از آن است که در بازی آنان افتاده و واقعیات را نادیده بگیرد.

نظر شما