شناسهٔ خبر: 44212544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ارائه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی همزمان با هفته بسیج با مراجعه به منازل بیماران کرونایی، یه ارائه خدمات ازجمله غربالگری و غیره می‌پرداختند.

صاحب‌خبر -

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات بسیج جامعه زنان در هفته بسیج گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا محور اصلی اقدامات بسیج کمک به مشاغل آسیب دیده از قرنطینه و خانواده‌های نیازمند بود. به همین منظور نیز مرحله سوم کمک‌های مومنانه از لحاظ تنوع خدمات، توسعه بیشتری پیدا کرد و در چندین مرحله کمک‌های مومنانه را انجام دادیم. توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند و در قرنطینه از جمله اقدامات ما بود.

وی با ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در طول این مدت بیش از ۱۳۳ هزار بانوی جهادگر بسیجی در اجرای طرح کمک مومنانه مشارکت داشتند. در طول این مدت نیز بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

بیابانی با توضیح در خصوص خدمات انجام شده در زمینه بهداشتی در هفته بسیج تصریح کرد: در طرح کمک مومنانه و در راستای طرح شهید سلیمانی، بسیجیان در گروه‌های مختلف بهداشتی ساماندهی شدند و با تماس با خانواده‌ها، برای اجرای خدمات درمانی به منازل آنها اعزام می‌شدند.

وی توضیح داد: این طرح به شکلی بود که بیمار ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل می‌کرد و پس از ثبت اطلاعات، یک تیم پزشکی متشکل از یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۱ بهورز با حضور نیروهای بسیج زنان برای معاینه و غربالگری اعضای خانواده به منزل آنها اعزام می‌شدند. در صورت نیاز به انتقال بیماران به بیمارستان، این امر با هماهنگی همکاران انجام می‌شد و در غیر این صورت در صورت نیاز به استراحت در نقاهتگاه‌ها، این افراد به این مکان‌ها منتقل می‌شدند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: کسانی که باید در قرنطینه خانگی می‌ماندند نیز در صورت توانایی مالی برای خرید اقلام غذایی، این امر با کمک نیروهای بسیج انجام می‌شد و اقلام مورد نیاز بیماران نیازمند نیز با همت نیروهای بسیج و خیرین تهیه و توزیع می‌شد.

وی در خصوص کمک اعضای بسیج زنان به کادر درمان، خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای بسیج با سپری کردن دوره‌های آموزشی مورد نیاز، در بیمارستان‌ها حضور می‌یافتند و برای کمک به مدافعان سلامت به صورت شیفت بندی اقدام به همکاری می‌کردند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص تولید اقلام بهداشتی توسط اعضای این سازمان، اظهار داشت: در هفته بسیج و پیش از آن نیز موضوع تولید ماسک، شیلد، مواد ضدعفونی کننده و توزیع رایگان آنها میان نیازمندان را داشتیم که در این هفته به اوج خود رسید. تولید محتواهای فرهنگی، آموزشی و معنوی در فضای مجازی به شکل راه اندازی مسابقات، پویش‌ها، ادعیه و غیره به منظور اشاعه فضای معنوی و شاد میان خانواده‌ها نیز توسط اعضای بسیج انجام شده است.

بیابانی در پایان تاکید کرد: تمامی این خدمات در قالب کمک مومنانه و با محوریت کمک به خانوارهای آسیب دیده از قرنطینه، کمک معیشتی و درمانی و کمک به کادر درمان همچنان نیز ادامه دارد.

نظر شما