شناسهٔ خبر: 44212073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سادات حسینی: ‌قطارها همچنان با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند

صاحب‌خبر -

سیدرضا سادات حسینی ، با اشاره به اهتمام ویژه راه‌آهن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: تنها یک سوم از پرسنل اداره کل راه‌آهن اصفهان در محل کارشان حضور پیدا می‌کنند و بقیه کارکنان این نهاد فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند.

وی افزود: قطارها همچنان با یک دوم ظرفیت در مسیرهای تردد حرکت می‌کنند و حضور افراد در کوپه‌های چهارنفره به دو نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با اشاره به قواعد خاص استفاده از کوپه‌ها به صورت چهارنفره، تصریح کرد: در صورتی که مدارک شناسایی حکایت از خانواده بودن چهار نفر داشته باشد، کوپه به صورت چهارنفره در اختیار یک خانواده قرار خواهد گرفت.

سادات حسینی اضافه کرد: پایش سلامت مسافران در هنگام ورود به سالن مسافران و قطار با استفاده از دستگاه‌های تب سنج انجام می‌شود و قطارها قبل و بعد از مسافرگیری در محل ایستگاه به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: قطارهایی که در مسیرهای پرتردد فعالیت می‌کنند در هنگام حرکت در مسیر به صورت نیم‌ساعت یک بار ضدعفونی می‌شوند و پذیرایی داخل قطار انجام نمی‌شود و به‌جای آن در ابتدای سفر، بسته بهداشتی مناسب برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان مسافران توزیع می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: همچنان روند فعالیت قطارها و شبکه حمل و نقل ریلی ادامه دارد و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارت راه و شهرسازی هنوز دستورالعملی در این خصوص ارائه نکرده اند.

سادات حسینی افزود: در این زمینه تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و وزارتخانه هستیم و در صورت صدور مصوبه مبنی بر لزوم توقف فعالیت قطارها، این دستور بلافاصله انجام خواهد شد.

نظر شما