شناسهٔ خبر: 44211992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

باقرزاده در گفتگو با مهر:

لیگ شمشیربازی با ۵ تیم برگزار می‌شود/ شیوه مسابقات در شرایط کرونا

به گفته رئیس فدراسیون شمشیربازی، این فدراسیون برگزاری لیگ باشگاهی در هر اسلحه را برای سه ماه پایانی سال در برنامه دارد.

صاحب‌خبر -

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه فدراسیون شمشیربازی با وجود شرایط کرونایی نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری لیگ باشگاهی در هر یک از اسلحه‌های سابر، فلوره و اپه بی تفاوت نبوده است، خاطرنشان کرد: اجرای هر برنامه‌ای مستلزم فراهم بودن شرایط لازم به لحاظ وضعیت کرونایی کشور است. با این حال در نظر داریم امسال مسابقات باشگاهی خود را برگزار کنیم و مقدمات آن را هم فراهم کرده‌ایم.

وی از رایزنی‌های لازم برای حضور تیم‌های باشگاهی در این دوره مسابقات به عنوان مقدمات کار یاد کرد و ادامه داد: طبیعی است که امسال به خاطر گستردگی کرونا و بحران و محدودیت‌هایی که موجب شده، پرداختن به فعالیت‌های ورزشی دشوارتر از همیشه شده با این حال مذاکرات نتیجه بخشی با تیم‌های باشگاهی داشته‌ایم و حضور ۵ تیم در هر یک از اسلحه‌ها را برای برگزاری لیگ قطعی کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی از فولاد مبارکه سپاهان، دانشگاه آزاد و اترک (خراسان شمالی) به عنوان تیم‌هایی که حضورشان در لیگ ۹۹ شمشیربازی قطعی شده یاد کرد و گفت: سال گذشته هم مبنای فدراسیون برگزاری مسابقات باشگاهی بود. حتی دیدارهای هفته اول این رقابت‌ها را هم برگزار کردیم که البته به خاطر شیوع کرونا و منتفی شدن ادامه آن، هیچ اطلاع رسانی در مورد نتایج نداشتیم.

باقرزاده افزود: امسال هم کماکان با معضل کرونا مواجه هستیم اما به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که بتوانیم از هفته پایان دی ماه یا هفته ابتدایی بهمن ماه لیگ را آغاز کنیم. البته که پروتکل‌های بهداشتی شرط برگزاری مسابقات هستند اما مهمتر از آن در اختیار داشتن مجوز لازم است. فدراسیون شمشیربازی اقدامات ابتدایی را انجام داده و اگر با منع و محدودیتی مواجه نشویم در موعد مقرر دیدارها را آغاز می‌کنیم.

وی همچنین بر تغییر برگزاری لیگ ۹۹ شمشیربازی نسبت به ادوار گذشته تاکید کرد و یادآور شد: به خاطر بحران کرونا تعداد تیم‌های شرکت کننده در هر اسلحه را به ۵ تیم کاهش دادیم. ضمن اینکه برای جلوگیری از تردد نفرات، هر هفته را به برگزاری دیدارهای یک اسلحه اختصاص داده‌ایم. در هر اسلحه تیم‌های شرکت کننده یک هفته دیدارهای رفت خود را برگزار می‌کنند و یک هفته را هم به دیدارهای برگشت اختصاص می‌دهند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تاکید بر اینکه دیدارهای باشگاهی به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهند شد یک موضوع را یادآور شد و گفت: دیدارهای هر اسلحه طی دو هفته برگزار می‌شوند اما ابتدا دیدارهای دور رفت در هر یک از اسلحه‌ها برگزار می‌شود و سپس دیدارهای برگشت را آغاز می‌کنیم. در مجموع، لیگ باشگاهی ۶ هفته ادامه خواهد داشت. این برنامه برای هر دو بخش مردان و بانوان یکسان است.

باقرزاده در ادامه در مورد شرایط ملی پوشان اسلحه سابر که به کرونا مبتلا شده بودند نیز توضیح داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اعمال شرایط قرنطینه نتیجه تست بعدی که از آنها گرفته شد، منفی بود.

وی افزود: بعد از اطلاع از آلوده شدن شمشیربازان به کرونا، فدراسیون نه تنها اجازه بازگشت آنها به شهرهای‌شان را نداد بلکه اقدامات لازم را هم برای قرنطینه انجام داد. ورزشکاری مانند علی پاکدامن که ساکن تهران است در منزل شخصی خود قرنطینه شد اما فدراسیون در مورد شمشیربازانی که ساکن دیگر شهرها هستند مسئولیت قرنطینه و امکانات و شرایط آن را عهده دار شد. انصافاً در این زمینه سنگ تمام گذاشتیم به خصوص که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی تمام اقدامات پزشکی لازم را انجام دادیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: با بهبودی ملی پوشان اسلحه سابر تصمیم داریم از سه شنبه آینده اردوی آنها را آغاز کنیم؛ البته اگر به خاطر محدودیت‌های اعمال شده یا شرایط غیرقابل پیش بینی مجبور به تغییر برنامه‌ها نشویم.

باقرزاده با بیان اینکه برای تیم‌های اسلحه فلوره و اپه هم پیش بینی اردو شده است، گفت: تصمیم داریم در فاصله زمانی ۲۳ تا ۳۰ آذرماه اردوی آماده سازی این دو تیم را برگزار کنیم. یک نماینده از هر یک از این دو تیم در هر دو بخش مردان و بانوان همراه با تک نماینده تیم بانوان اسلحه سابر فروردین ماه باید در مسابقات «زون» آسیا که آخرین مرحله انتخابی المپیک شرکت کنند. لازم است که اردوها برگزار شود تا اعزام نتیجه بخشی داشته باشیم. ما هم برنامه ریزی های لازم را انجام دادیم اگر کرونا مانع اجرای آنها نشود.

نظر شما