شناسهٔ خبر: 44211840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۰ هفته دشوار و نفسگیر برای شهرخودرو؛

روزهای سخت رحمتی از راه رسیدند

تیم رحمتی نیمی از تقابل‌های حساس و دشوار خود را تا 10 هفته اول لیگ پشت‌سر می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سیدمهدی رحمتی به صورت ناگهانی سرمربی تیم شهرخودرو شد تا دوران مربیگری‌اش در فوتبال را کاملا غیرمنتظره آغاز کند. رحمتی پیش از اینکه سرمربی شهرخودرو شود قرار بود امسال هم درون دروازه این تیم بایستد اما تصمیم مالک شهرخودرو بر این بود که او امسال سرمربیگری تیم مشهدی را برعهده بگیرد.

رحمتی در حالی سرمربی شهرخودرو شد که هیچ سابقه مربیگری نداشت و چون قصد ورود به حیطه مربیگری هم نداشته در سال‌های اخیر در کلاس‌های مربیگری شرکت نکرد. با این حال هم خود رحمتی و هم مالک شهرخودرو این ریسک را پذیرفتند و دروازه‌بان اسبق تیم ملی و استقلال سرمربی شهرخودرو شد.

رحمتی در ابتدای حضورش در شهرخودرو باید این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت می‌کرد که در آن مسابقات تیمش نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در 4 بازی یک تساوی و سه شکست تجربه کرد. شهرخودرو در فصل نقل و انتقالات هم عملکرد چمشگیری نداشت. محمدحسین مرادمند، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری، محمد صادقی و محمد قاضی نفرات شاخص تیم مشهدی بودند که از جمع شاگردان رحمتی جدا شدند.

شهرخودرو لیگ را با برد مقابل ماشین‌سازی آغاز کرد اما در مقابل پیکان شکست خورد و در هفته سوم هم در برابر صنعت نفت با اینکه تا دقایق پایانی از حریف پیش بود اما با پنالتی که داور در دقیقه 94 برای حریف گرفت تیم رحمتی برد را با تساوی عوض کرد.

نکته‌ای که درباره رحمتی و شهرخودرو وجود دارد این است که این تیم با قرعه سختی در 10 هفته اول لیگ مواجه شده و شاید برای رحمتی خوشایندتر بود که تیمش در هفته‌های نخستین لیگ بازی‌های ساده‌تری داشت.

شهرخودرو در هفته پیش رو یعنی هفته چهارم و در حالی که سرمربی خود را به دلیل اخراج در بازی با صنعت نفت روی نیمکت ندارد باید در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس برود. دیداری که برای رحمتی اهمیت زیادی دارد چون او همواره در دوران بازیگری‌اش چه در سپاهان و چه در استقلال تقابل‌های حساس و پرحاشیه‌ای را با پرسپولیس داشته است.

505

تیم رحمتی در هفته پنجم هم به اصفهان می‌رود تا میهمان ذوب‌آهن باشد. در هفته ششم هم مهم‌ترین و حساس‌ترین تقابل رحمتی در لیگ بیستم رقم می‌خورد. او و تیمش در این هفته باید از استقلال در مشهد پذیرایی کنند. دیداری که بیش از اندازه برای رحمتی مهم است چون او با خاطره خوبی استقلال را ترک نکرد و قطعا الان برایش اهمیت زیادی دارد که در قامت یک سرمربی مقابل تیم سابقش پیروزی را جشن بگیرد.

تیم رحمتی در هفته هفتم هم یکی دیگر از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم را پیش رو دارد. او در این هفته باید به سیرجان برود و میهمان تیمی باشد که سرمربی آن سرمربی سابق رحمتی است که بارها با او به اختلاف خورد و حتی در مقطعی استقلال را به دلیل مشکلاتی که با امیر قلعه‌نویی داشت، ترک کرد.

در هفته هشتم رحمتی و شهرخودرو می‌توانند یک‌نفس راحت بکشند. آنها در این هفته در مشهد از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کنند اما در هفته بعد باید به تبریز بروند و میهمان تراکتور باشند. در این بازی هم رحمتی باید مقابل یکی دیگر از مربیان سابقش قرار بگیرد که در استقلال با او به اختلاف خورد. رحمتی و منصوریان با اینکه رفاقت صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند اما در استقلال با هم مشکل پیدا کردند و رابطه‌شان فعلا شکرآب است. تقابل رحمتی و منصوریان یکی دیگر از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که در لیگ بیستم می‌تواند رقم بخورد.

شهرخودرو در هفته‌های دهم تا دوازدهم با سایپا، نفت مسجدسلیمان و نساجی دیدار می‌کند تا اینکه در هفته سیزدهم به اصفهان می‌رود تا با تیم و همبازی سابقش یعنی سپاهان و نویدکیا دیدار کند. این تیم در هفته چهارهم میزبان مس رفسنجان است اما پایان بخش نیم فصل اول برای رحمتی دیدار با فولاد جواد نکونام در اهواز است. تقابلی بسیار سخت و حساس که بین دو رفیق و همبازی قدیمی اتفاق می‌افتد.

با این تفاسیر کاملا مشخص است تیم رحمتی نیمی از تقابل‌های حساس و دشوار خود را تا 10 هفته اول لیگ پشت‌سر می‌گذارد. دیدارهایی که شاید در سرنوشت سرمربیگری سیدمهدی رحمتی در تیم مشهدی تاثیرگذار باشد اما نتیجه هرچه باشد او در این 10 دیدار حساس و نفس‌گیر به اندازه ده‌ها کلاس مربیگری می‌آموزد و آبدیده می‌شود. 3

بیشتر بخوانید:

نظر شما