شناسهٔ خبر: 44211829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نخستین واکنش به رخدادهای اخیر

درخواست صدر برای بازگشت تظاهرکنندگان ناصریه به منازلشان/ دولت عراق با اخلالگران برخورد کند

منصوره زالی

رهبر جریان صدر عراق در واکنش به خشونت های اخیر در استان ناصریه، ضمن درخواست از معترضان برای بازگشت به منازل خود، بر لزوم برخورد قاطع با اخلالگران در نظم و امنیت ملی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق، عصر روز شنبه از جوانان معترض و تظاهرکنندگانی که در میدان الحبوبی در شهر ناصریه تحصن کرده اند خواست به خانه های خود برگردند و صفوف خود را برای روند دموکراتیک بعدی سازمان دهی کنند.

صدر در توییتی نوشت: "من به معترضین توصیه می کنم که در امنیت و سلامت به خانه های خود برگردند ، زیرا آنها برای تشکیل روند دموکراتیک آینده نیاز به سازماندهی صفوف خود دارند ، در غیر این صورت حقوق آنها بین چکش مبارزان و سندان مفسدان از بین خواهد رفت."

وی خواستار "برادری برای ساختن عراق از طریق انتخابات و تنگ کردن فرصت بر اشغالگران ، تروریست ها و مفسدان شد و گفت: دولت باید به وظایف خود عمل کند و امنیت و قانون را وضع کند. صلح و امنیت باید در ناصریه حاکم باشد و مردم نباید با یکدیگر جنگ کنند."

روز جمعه ، میدان الحبوبی در مرکز ناصریه شاهد درگیری بین حامیان صدر و تظاهرکنندگان بود که منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن حدود ۷۰ تن دیگر از جمله اعضای نیروهای امنیتی عراق شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح به سرعت رئیس پلیس ناصریه را برکنار و جایگزینی برای وی منصوب کرد و وضعیت ممنوع الخروج را اعلام کرد و نیروهای امنیتی و نظامی را در خیابان ها مستقر کرد تا از تجدید خشونت جلوگیری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما