شناسهٔ خبر: 44211133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه ۱۴۰ روستای کردستان بازگشایی شد/راه ۲۰ روستا همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از بازگشایی راه ۱۴۰ روستای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدراشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با یادآوری بارش سنگین برف و مسدودشدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های دیواندره، سقز و بانه، اظهار داشت: تلاش راهداران برای برفروبی محورهای مواصلاتی اصلی و راه‌های روستایی از دو روز پیش آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بامداد دیروز به علت بارش سنگین برف عمده تمرکز راهداران استان بر محور سقز - دیواندره بود و صبح دیروز نیز با توجه به اعلام نیاز، نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محور اعزام شدند.

مدرس‌گرجی اضافه کرد: علیرغم شدت بارش برف و کولاک، راهداران مانع انسداد مسیر سقزـ دیواندره و بالعکس شدند و دیروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز برای برفروبی راه‌های روستایی اعزام شدند.

وی ادامه داد: با تلاش راهداران استان، مسیرهای ارتباطی ۱۴۰ روستا بازگشایی شد و اکنون تنها راه ۲۰ روستا مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: ۴۵۰ راهدار در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمت در فصل زمستان در طرح زمستانه امسال ساماندهی شده‌اند، گفت: نیروهای راهداری با تمام تجهیزات همزمان با اولین بارش‌ها در 23 راهدارخانه ثابت و 23 راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس‌گرجی اظهار داشت: 300 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برفروبی و پاکسازی جاده‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که نزدیک به دو هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و ۶ هزار کیلومتر راه روستایی است که همچون سنوات گذشته با اجرای طرح زمستانه و با همکاری بخش خصوصی به مردم خدمت‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از مصرف ۵ هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک، برفروبی ۵ هزار کیلومتر باند و رهاسازی ۵۰۰ دستگاه خودرو در طول این دو روز در استان خبر داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی

نظر شما