شناسهٔ خبر: 44211072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان:

ریشه گرانی این روزهای مرغ چیست؟

مهدی رحمانی پور

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، ریشه اصلی مشکل بوجود آمده در کاهش عرضه مرغ و گرانی آن را تولید نشدن جوجه در مقطعی از مهرماه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله تاشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۸ تا ۲۰ مهرماه، واحدهای مرغ مادر به دلیل کمبود نهاده و پایین بودن قیمت جوجه یک‌روزه، تخم‌مرغ‌ها را از کارخانجات جوجه‌کشی جمع‌آوری و به‌منظور مصرف خوراکی به بازار عرضه کردند.

وی افزود: وقفه‌ای که در تولید جوجه در آن مقطع بوجود آمد، باعث شد که در این زمان با مشکل کاهش تولید مرغ و عرضه آن در فروشگاه‌ها روبه‌رو شویم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد مرغ کشتارگاه‌های گلستان برای تنظیم بازار در داخل استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: جمعه‌شب ۳۸۰ تن مرغ به میدان بهمن تهران ارسال شد.

تاشی ادامه داد: در حال حاضر در استان گلستان مشکلی از بابت تولید مرغ نداریم و نیاز است که ساماندهی مناسب در تخلیه مرغ در بازار تهران انجام گیرد و خودروها بلافاصله برای بارگیری مجدد به گلستان بازگردند. از شب گذشته ۲۰۰ تن مرغ دیگر برای بازار تهران آماده‌شده و در حال ارسال است.

وی بیان کرد: تولید مرغ به روند خودش ادامه می‌دهد و همین مقداری هم که تولید می‌شود اگر به‌درستی مدیریت شود، شاید این مشکلات وجود نداشته باشد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که کمبودی از نظر تولید مرغ وجود ندارد. از مردم تقاضا داریم از خرید بیش از نیاز پرهیز کنند و کمک کنند بازار به تعادل برسد.

 انتهای پیام

نظر شما