شناسهٔ خبر: 44210981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران در رابطه با ترور شهید فخری‌زاده حق «اقدام متقابل» را محفوظ می‌دارد

سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده اعلام کرد ایران حق «اقدام متقابل» چه به صورت واحد و چه به صورت جمعی با دیگر کشورهای محور مقاومت و نیز براساس ماده ۵۱ منشور برای استیفای حق دفاع از خود را محفوظ می‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ شهادت استاد بسیجی، دکتر فخری زاده تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است؛

«با ریختن خون عزیز ما، تایید شد انقلاب ما»

بار دیگر دست جنایت پیشه مدعیان حقوق بشر و آزادی ملت‌ها از آستین فریبشان بیرون آمد، تا برای چندمین بار جامعه علمی کشور را عزادار کند.

سلسله این اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای، حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را در داخل و خارج از کشور بر همگان آشکار ساخت.

دشمنان رشد و تعالی انسان این بار نیز با ترس و وحشت از بالندگی یک ملت آزاده، دست به یک اقدام وحشیانه زدند و بار دیگر عجز و ناتوانی خود را به تمام جهان نشان دادند.

ترورهایی که نشان از حقیقت مسیری است که ملت بزرگ ایران در پیش گرفته است.

این اقدام وحشیانه از سوی مدعیان آزادی و قانون مداری نقض صریح اصول مختلف منشور سازمان ملل و کنوانسیون های بین المللی از جمله ماده ۲ منشور ملل متحد، که بر موضوع احترام به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و حاکمیت کشورها تاکید دارد و بند چهارم ماده 2 همین منشور که، اصل «منع توسل به زور» را مورد تاکید قرار داده است و بند هفتم این ماده که موضوع عدم مداخله در امور داخلی کشورها را اشاره کرده است؛ از نظر مسئولیت کیفری نیز، طبق بند دو ماده ۵ اصلاحی اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، این ترور جنایت محسوب و رؤسای جمهوری آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر عاملان (مباشران و معاونان) این اقدام در مراجع ذیصلاح قابل تعقیب کیفری هستند.

از همین رو براساس مواد ۲۴ و ۲۵ طرح پیش نویس مسئولیت بین المللی دولت ها که در سال ۲۰۰۱ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، جمهوری اسلامی ایران حق «اقدام متقابل» چه به صورت واحد و چه به صورت جمعی با دیگر کشورهای محور مقاومت و نیز براساس ماده ۵۱ منشور برای استیفای حق دفاع از خود را محفوظ می داند.

حال انکه برای سردمداران وحشی جوامع نامشروع،این قوانین جز دستاویزی برای فریب ملت ها نخواهد بود.

دشمنان مردم ایران می‌انگارند اگر فخری زادها را از ملت ایران بگیرند این مردم از پیشرفت جا می‌مانند غافل از اینکه هزاران فخری زاده از دامان این ملت رویید است.

سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ شهادت استاد بسیجی، دکتر فخری زاده را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی (حفظه الله)، خانواده آن شهید والامقام، جامعه علمی کشور، ملت شریف ایران و حقوقدانان بسیجی ایران اسلامی تبریک و فقدان ایشان را تسلیت عرض می کند.

انتهای پیام/

نظر شما