شناسهٔ خبر: 44210958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

محمدجواد لاریجانی:

رئیس جمهور قل و زنجیر برجامی را باز کند

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: آقای روحانی رئیس جمهور، قل و زنجیری را که به اسم برجام بر دست و پای محققان و دانشمندان هسته‌ای ما گذاشته شده است را باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آقای محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با عرض تسلیت به خانواده شهید دکتر فخری زاده، جامعه علمی و فنی کشور و ملت ایران و جهان اسلام افزود: ایشان برای جهان اسلام ثروتی بود و چیزی را می‌توانست به جوان‌های جهان اسلام یاد دهد که بقیه دنیا حاضر به آن نبودند.

وی ادامه داد: ملت ایران داغدار است و دل‌های مردم ما مملو از خشم و تقاضا برای انتقام است و این حق مسلم ملت ماست.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: مطمئن هستم که برادران بزرگوار ما این کار را به خوبی انجام می‌دهند، اما انتقام ما عال‏ِم کُشی نیست و این خصلت در مرام ما ایرانی‌ها نیست بلکه این ویژگی، بربریتی است که توحش مُدرن به رهبری آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب وحشی به راه انداخته اند.

وی افزود: در تاریخ ما به قلم «هرودوت» نوشته شده است که در زمان کوروش، حدود ۲۵ هزار عالِم یونانی از کشورشان فرار کردند و به ایران پناهنده شدند و به راحتی زندگی می‌کردند بنابراین ما عالم کش نیستیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با تاکید بر اینکه پاسخ ما بسیار فراتر و اساسی‌تر از این حرف هاست گفت: سیلی که ایران به رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌زند خیلی قوی‌تر است.

وی افزود: آن‌ها ادعا می‌کنند که هر شخصی را که خطرناک دیدند، حذف می‌کنند در حالی که این خطای راهبردی آن هاست.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: رئیس جمهور بزرگوار در پیامشان یک نکته بسیار داهیانه و حکیمانه‌ای را اشاره کرد که پاسخگویی ما متناسب و حساب شده باشد و در دام رژیم صهیونیستی نیفتیم.

وی با بیان اینکه این حرف درست و متین است، ادامه داد: پاسخ ما باید حساب شده و داهیانه باشد، اما یک پاسخ حساب شده‌ای وجود دارد که در دستان رئیس جمهور عزیزمان است و آن این است که او لطف کند و در این ماه‌های آخر قدرت و مسئولیتش که ان شاءالله به سلامتی تحویل می‌دهد، این قل و زنجیری که ۸ سال به نام برجام بر دست و پای جوان‌های مملکت مان در این حوزه گذاشته شده است را باز کند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این محدودیت‌هایی که گذاشته شده واقعا دست و بال بچه‌های ما را بسته است و اگر این قل و زنجیر برجامی باز شود، جوان ها، دانشمندان و تحصیل کرده‌های کشورمان غوغا می‌کنند، زیرا بین آن‌ها استعداد‌های بزرگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در این صورت, ”نتانیاهو“ پشیمان می‌شود و هر قطره خونی که از شهید فخری زاده ها، شهریاری‌ها و دیگر شهدای هسته‌ای بر روی زمین ریخت هر کدامش ۱۰ عالم دیگر را رشد و ظهور می‌دهد و این داهیانه‌ترین پاسخی است که رئیس جمهورمان می‌تواند انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی پس از اینکه معلوم شد کشور‌های اروپایی سر ما را در مذاکرات هسته‌ای آن زمان کلاه گذشته اند، زیرا ما همه فعالیت‌ها را تعلیق کرده بودیم، اما کار خوبی که آقای خاتمی انجام داد این بود که ماه‌های آخر ریاست جمهوری خود، همه آن فعالیت‌ها را از حالت تعلیق خارج و باز کرد، زیرا معلوم شد آن‌ها روی حرف‌های خود نیستند.

آقای لاریجانی ادامه داد: آقای روحانی هم باید باقیات صالحاتی را بگذارد و این قل و زنجیری که به اسم برجام بر دست و پای محققان و دانشمندان هسته‌ای ما گذشته شده است را باز کند.

وی افزود: اکنون دانشجو‌ها می‌ترسند در حوزه اتمی فعالیت کنند، زیرا می‌ترسند رشته‌های این حوزه تعطیل شود و همچنین نظارت ها، عجیب و غریب است از جمله این که اگر در مقاله‌ای نام «اورانیوم» وجود داشته باشد باید گزارش دهیم و اگر در آزمایشگاه‌ها به اندازه سر سوزن ”اورانیوم“ پیدا شود ۲ هزار تا باید گزارش داده شود و گزارشگر‌های آژانش بین المللی انرژی اتمی هم یک روز در میان به دانشگاه‌ها سرک می‌کشند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: این‌ها گزارشگر نیستند بلکه جاسوس‌های پدرسوخته امپرالیسم، آمریکا و اسرائیل هستند و ما آن‌ها را می‌شناسیم و هالو نیستیم.

آقای لاریجانی گفت: این قل و زنجیرها، بسیار بزرگ است و سبب شده است نسل جوشان و خروشان ما در علوم و فنون هسته ای، این بازار را کساد ببیند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: اقدام‌های آن‌ها بسیار مهم است و به شهادت رساندن دانشمندان ما خلاصه نمی‌شود و بحث‌های بسیار جدی پشت آن است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

نظر شما