شناسهٔ خبر: 44210404 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهترین ماده برای از بین بردن قارچ بدن

حنا خواص شگفت‌انگیز متعددی از جمله خواص ضدقارچی و تنظیم فشار خون دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ حنا با وجود خواص و فواید فراوانی که برای آن برشمرده‌اند بسیار مهجور مانده است و بیشتر در عربستان، آفریقا و هند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ایران نیز مردم خطه جنوب کشور که آب‌وهوای گرمتری را نسبت به سایر نقاط کشورمان دارند از حنا استفاده می‌کنند، حال آنکه با آگاهی از اثرگذاری این ماده ارزشمند بر بدن به‌خصوص پوست و مو طبیعتاً نیازی به استفاده از انواع و اقسام کرم‌ها و شامپوها نخواهد بود.

برای تولید حنای سفید ماده رنگی موجود در حنای طبیعی به‌نام لاوسون را خارج می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد به‌هنگام استخراج این ماده رنگی، مواد دیگری نیز ممکن است به‌مقدار کم و یا به‌طور کامل از حنا خارج شوند. طبیعی است این نوع حنا خاصیت نوع طبیعی را ندارد با وجود این، از آن به‌عنوان تقویت پوست و مو استفاده می‌شود.

پژوهش‌ها نشان داده است 5 نوع بیماری قارچی می‌تواند بدن انسان را درگیر کند. عفونت قارچی بدن، سر، پا، ناحیه میانی پا و ناخن. برای رفع هرکدام از این‌ها ضمن رعایت بهداشت فردی، استفاده از حنا بسیار راهبردی است، چرا که ماده لاوسون که سبب رنگی شدن حنا می‌شود؛ خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد، بنابراین استفاده از حنای بی‌رنگ در این بیماری تأثیر چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما