شناسهٔ خبر: 44209866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به همت قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور؛

«شعار جهش تولید» با احیاء یک واحد تعطیل شده در ورامین تحقق یافت

قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور،«شعار جهش تولید» را با احیاء کارخانه تولید قارچ گانودرما، صدفی و دکمه ای در شهرستان ورامین که از یک سال پیش تعطیل شده بود، تحقق بخشید .

صاحب‌خبر -

محمد پهلوانی مدیرکارخانه تولید قارچ اظهار داشت: این واحد تولیدی مدت یک سال تعطیل بود که با پیگیری های  قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) و هفته بسیج به بهره برداری رسید و وارد چرخه تولید شد.

وی افزود: این کارخانه دارای 12 سالن با زیربنای 1700 مترمربع است که 7 سالن به پرورش قارچ دکمه ای ، یک سالن قارچ صدفی و یک سالن هم به تولید قارچ دارویی گانودرما و یک سالن هم برای بسته بندی محصولات اختصاص دارد که با راه اندازی این مجموعه برای 5 نفر کارگر ثابت ، دو کارگر بسته بند، 4 کارگر قارچ چین، دونفر فروشنده و بازاریاب و 6 راننده  به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

پهلوانی گفت: در حال طراحی سالن قارچ پرتابل هستیم که این سالن یک دهم سالن های معمولی هدر رفت انرژی دارد و بازدهی محصول آن هم دو برابر سالن های سنتی است. همچنین طرح ساخت واحد تولید کمپوست دکمه ای و صادرات قارچ گیاهی گانودرما به کشورهای امارات و عمان در دست اجرا است که با وارد شدن این واحد ها به چرخه تولید، میزان اشتغالزایی، صادرات و ارز آوری بیشتر خواهد شد.

 

 

نظر شما