شناسهٔ خبر: 44209337 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -

 
  *محمدعلی گرایی درباره کسب عنوان دومی در نظرسنجی محبوبترین فرنگی‌کاران جهان که توسط اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد، اظهار کرد: محبت مردم بود که در حضور بزرگان کشتی جهان به فینال این نظرسنجی رسیدم. البته همان‌طور که می‌دانید این رقابت مجازی بود و گرنه من کوچک همه‌ بزرگانی که در این رقابت بودند، هستم. وی درباره رقابت با حمید سوریان در فینال این نظرسنجی، نیز گفت: اول اینکه خیلی خوشحال شدم که در میان تمامی کشتی‌گیران بزرگ خارجی و با رای مردم دو ایرانی به فینال رسیدند. بدون شک آقای سوریان جزو مفاخر کشتی و ورزش ایران و جهان است و با شایستگی محبوبترین فرنگی کار جهان شد.
*تنها بانوی پارالمپیکی ریکرو بانوان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برد. زهرا نعمتی در حال حاضر شرایط جسمانی خوبی دارد و برای حضور در اردوی بعدی تیم ملی ریکرو در اواخر هفته از او دوباره تست کرونا گرفته خواهد شد که در صورت منفی شدن تستش اردوی انفرادی خود را با بهزاد پاکزاد، دبیر فدراسیون تیروکمان که به عنوان مربی اختصاصی زهرا نعمتی انتخاب شده است، آغاز خواهد کرد. هم‌چنین غلامرضا شعبانی بهار، رئیس‌فدراسیون تیروکمان نیز به کرونا مبتلا شده است.
*دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره)طی روزهای ۹، ۱۰ و ۱۲ و ۱۳ آذرماه در خانه کشتی شهید ابراهیم‌هادی برگزار می‌شود. بر این اساس بهروز حضرتی پور و حبیب اله اخلاقی به عنوان کمیته فنی بر این رقابت‌ها نظارت خواهند داشت، اما از محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در سالن مسابقات خبری نخواهد بود. گویا محمد بنا که به تازگی به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان بستری و پس از چند روز ترخیص شد، حالا باید در منزل به دوران نقاهت بپردازد و شرایط حضور در سالن مسابقات لیگ برتر را ندارد.
*نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به تعطیلی ادارات لغو شد.
*بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا‌، یکسال به تعویق افتاد.با توجه به اینکه حدود ۸ ماه به شروع این بازی‌ها باقی مانده، کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در نظر دارد چند رویداد آزمایشی را برگزار کند. براین اساس قرار است ۱۸ رویداد آزمایشی تا فاصله باقی مانده تا المپیک برگزار شوند. این رویدادها از ماه مارس (اسفند) شروع می‌شوند و تا ماه می‌(خرداد) ادامه خواهند داشت.

نظر شما