شناسهٔ خبر: 44208635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان مشهد ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

مشهد- ایرنا- معاون امنیتی انتظامی فرماندار مشهد گفت: گروهی از مردم این شهر شنبه شب با حضور در مقابل استانداری خراسان رضوی ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا دانشورنیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا حدود ۱۵۰ نفر با حمل دست نوشته‌هایی انزجار خود را از عوامل ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.

"سکوت مجوز ترورهای بعدی است" و "ما ملت شهادتیم، چه باکی از ترور اما مذاکره هرگز" از جمله مطالب برخی از این دست نوشته‌ها بود.

همچنین استاندار خراسان رضوی نیز در پیامی ترور ناجوانمردانه دانشمند صنایع دفاعی کشور، شهید دکتر محسن فخری‌زاده به دست استکبار جهانی را نشان دهنده ناتوانی و شکست‌های پیاپی دشمنان این انقلاب در برابر ملت ایران توصیف کرد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با به شهادت رسیدن این انسان فرهیخته و دانشمند توانمند، بی شک دانشمندان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان عزیزمان و دلیرمردان صنعت دفاعی و علمی در کشور، دشمنان را ناکام خواهند گذاشت و راه آن شهید پرافتخار را با قدرتتر از همیشه ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: تکرار این اقدامات دشمنان، نشانه این است که ملت ایران در طی این سال‌ها دستاوردهای بی‌نظیری در همه حوزه‌ها از خود بر جای گذاشته‌ و پیروزی‌های فراوان کسب کرده که دشمنان را ناامید کرده است لذا این تحرکات دشمن خللی در اراده فرزندان ملت قهرمان ایران ایجاد نخواهد کرد.

عصر امروز نیز حدود هزار نفر از دانشگاهیان خراسان رضوی با حضور در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودرو حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل دکتر فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در ۱۵ متری خودرو حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

نظر شما