شناسهٔ خبر: 44208265 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

اول فصل امتیاز استقلال مهم است نه بازی زیبایش

سعید لطفی: پیکان هنوز تیم نشده ولی خطرناک است

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال در ابتدای فصل است و هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده و همین بردهای یک بر صفر مهم است.

صاحب‌خبر -

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سعید لطفی، پیشکسوت استقلال که سابقه بازی در تیم پیکان را دارد، در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره دیدار قبلی و بعدی استقلال حرف زد.

دیدار با پیکان در پیش است! اوضاع استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بردی که روبه‌روی ماشین‌سازی به دست آمد، باعث شد بخش مهمی از فشارهای قبلی از باخت در اهواز از بین برود. این خیلی مهم است که پس از شکست تیم با برد ادامه بدهد و این از لحاظ روحی روانی اهمیت بالایی دارد.

باخت در اهواز حق استقلال بود؟

نه! به نظرم عادلانه‌ترین نتیجه آن دیدار برد استقلال بود و در بدبینانه‌ترین شرایط تساوی دو تیم. ولی دیگر آن دیدار تمام شده و کادر فنی و بازیکنان باید فقط به فکر ادامه رقابت‌ها باشند و درس‌هایی که از آن دیدار گرفته‌اند را در ذهن داشته باشند.

دیدار با ماشین‌سازی را چطور تحلیل می‌کنید؟

استقلال خیلی با فکر و منطقی سعی کرد از راه‌هایی که می‌شد به دروازه حریف دست پیدا کند. ماشین‌سازی با دوندگی و دفاع متراکم آمده بود تا حداقل امتیاز را بگیرد و تنها دلخوش به ضدحملات بود که البته حضور به‌موقع مظاهری مانع از این شد یکی، دو موقعیتی که داشتند به سرانجام برسد.

ولی برخی معتقدند استقلال هنوز زیبا بازی نمی‌کند؟

استقلال در ابتدای فصل است و هنوز به آن هماهنگی لازم نرسیده و همین بردهای یک بر صفر مهم است، چون بالاخره با دیدارهای رسمی و دوستانه هماهنگی و بازی زیبا هم دیده می‌شود. اصل نتیجه و امتیازات اول فصل است که در روزهای آخر فصل نبودش کار دست تیم می‌دهد. استقلال باید با ارائه فوتبال منطقی و سیستماتیک استراتژی‌اش را فقط روی برد بگذارد، حتی با حداقل تفاضل.

و دیدار با پیکان؟

پیکان تیمی است که در روزهای قبل از شروع فصل سرمربی‌اش را انتخاب کرده و از این رو هنوز بین کادر فنی و بازیکنان هماهنگی کاملی ایجاد نشده است. با این همه این موقعیت برای استقلال می‌تواند کمک‌کننده باشد تا به برد دست پیدا کنند ولی نباید روی این اصل حریف‌شان را دست‌کم بگیرند چون دیدیم که پیکانی‌ها چطور در خانه شهرخودرو را شکست دادند. تیم‌های تارتار خطرناک هستند و خیلی با حوصله فوتبال بازی می‌کنند.

نظر شما