شناسهٔ خبر: 44208117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی شیروان ۲ برابر افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی ۲ برابر نسبت به پارسال فزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

مهران حیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تا سال گذشته سرمایه این صندوق، ۴۶میلیارد ریال بود که اینک به ۸۲ میلیارد ریال افزایش یافته است که کمک سهم دولت، تقاضای مردم و سود صندوق از جمله علل افزایش آن است.

وی با بیان اینکه شاکله سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ترکیبی از بخش خصوصی و دولت است گفت: در مجموع میزان سرمایه ۵۱ درصد از تشکل‌ها و ۴۹ درصد نیز سهام دولت می تواند باشد.

حیاتی افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون، ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۴۰۰ نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۱ ماه در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی، باغبانی، زراعت، طیور و شیلات پرداخت کرده است.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان آبان ماه ۹۳ با سرمایه اولیه ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تشکیل شد که هم اکنون تعداد کل سهامداران صندوق اعم از حقیقی و حقوقی ۹۷۵ نفر هستند.
شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره بردار کشاورزی دارد.  

نظر شما