شناسهٔ خبر: 44208086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دکتری علوم سیاسی مطرح کرد؛

رد پای جنایات تروریستی موساد را باید در غربگرایان داخلی دید/ دولتِ تحقیر رویای برباد رفتهِ مذاکره و برجام را از سر بیرون کند

حسن محبتی گفت: متاسفانه موساد می داند کدام دانشمندان را مورد هدف قرار بدهد اما دولتمردان ما نمی دانند با چه کسانی مذاکره می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یک دکتری علوم سیاسی درباره ترور شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این شهید یکی از 5 دانشمند برجسته ای بود که در زمره 500 مرد بزرگ جهان قرار دارد، ایشان جزء تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران بودند و نتانیاهو دو سال پیش در شوهای انتخاباتی نام وی را آورده بود.

حسن محبتی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده در تیرراس اسامی مد نظر آمریکا بود و در بعد بین المللی جایگاه ویژه ای از نظر علمی و هسته ای داشت، افزود: متاسفانه عده ای در داخل هنوز به ارزش ها و سرمایه های داخلی اهمیت نمی دهند در حالی که باید بیشتر از این از دانشمندان حمایت و حفاظت کنند تا به راحتی شاهد از دست دادن آنها نباشیم.
 
وی اظهار داشت: اینکه دشمنان قسم خورده ایران اعم از موساد به راحتی وارد کشور شده و در قلب تهران اقدام به ترور می کنند زنگ خطری برای نظام است چرا که باید دید کجای مجموعه امنیتی دچار رخنه و چالش شده است؟ به نظر می رسد باید بیشتر از وزارت اطلاعات، از وزارت اطلاعات سپاه که مجموعه ای انقلابی و دغدغه مند است بخواهیم به این موضوع ورود کند تا به راحتی این ظرفیت های داخلی را از دست ندهیم.
 
محبتی تصریح کرد: شهید فخری زاده سرمایه ای بزرگ بود که جبران کردن وی در زمینه علمی و فنی یا هسته ای راحت نیست و هزینه بر خواهد بود، متاسفانه موساد می داند کدام دانشمندان را مورد هدف قرار بدهد اما دولتمردان ما نمی دانند با چه کسانی مذاکره می کنند.
 
وی گفت: دشمن به اهداف خود یکی یکی می رسد اما آقایان از اهداف اصلی انقلاب دور می شوند، باید صراحتا گفت که هر چه سریعتر این دولت به اتمام برسد مردم نفس راحتی خواهند کشید. از خدا می خواهیم 1400 فرا رسیده و دولت کنونی برای همیشه به تاریخ بپیوندد.
 
محبتی افزود: حسن روحانی دبیر شورای امنیت ملی در اوج هسته ای بود و زمانی که راس کار آمد مذاکرات را مطرح کرد، امروز هم به دنبال این است که برجام 2 را کلید بزند، البته دشمن هم از هسته ای به سمت موشکی رفته و فردا هم حقوق بشر و ... را وارد بازی می کند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت از رفتارهای کودکانه خود دست بر نمی دارد، اظهار داشت: ما تک تک سرمایه های ملی را از دست می دهیم، نظنز و اراک با سیمان پر شد، مرکز نطنز مورد حمله سایبری قرار گرفت اما آقایان همچنان سکوت کردند.
 
محبتی تصریح کرد: دولتمردان علاوه بر مسئله امنیت ملی، معیشت مردم را هم فراموش کرده اند، آقایان معیشت و اقتصاد را رها کرده و به برجام چسبیده اند، سوال مردم ایران این است که برجام برای دولت تحقیر و ناامیدی چه آورده ای دارد؟
 
وی با اشاره به اینکه شاید منافعی در پس پرده برجام برای دولت وجود دارد، گفت: هنوز ابعاد پیچیده آزمایش های انسانی روی ایرانیان در زمنیه کرونا باز نشده است، قوه قضائیه باید باید به این موضوع و مسئله ترور ورود کند، بعید می دانم موساد با کسانی در دولت دست نداشته باشد بلکه باید رد پای موساد را در برخی از این آقایان دید.
 
محبتی افزود: دولت های پیشین شاهد مسائل اقتصادی بودیم اما در دولت کنونی مسائل جاسوسی و امنیتی در حال رخ دادن است، باید سازمان اطلاعات سپاه با حساسیت بالایی به این موضوع ورود کند، چرا نباید صدا و سیما از عبارت داشنمند هسته ای استفاده کند؟
 
وی اظهار داشت: آیا دولت و صدا و سیما شک دارد که یکی از نیروهای ارشد و دانشمندان هسته ای را از دست داده ایم؟ شاید صدا و سیما تحت فشار آقایان قرار گرفته است، حضرات در شورای سیاست گذاری بودجه هستند و موانعی را ایجاد می کنند.
 
محبتی تصریح کرد: نباید به راحتی افرادی که فرزندان آنها در خارج کشور زندگی می کنند را رها کرد تا کرسی قدرت را ترک کنند، وظیفه شورای امنیت ملی که ریاست آن بر عهده حسن روحانی است تشکیل یک جلسه اضطراری برای ترور مذکور بود.
 
وی گفت: انتخابات آمریکا تمام شد و آمریکایی ها هم چراغ سبز دولت بنفش را دیدند اما آقایان همچنان نگاهشان به بیرون از کشور است، این ترور هشداری بود که باید به داخل کشور توجه کرد چرا که اگر همچنان به فکر میز مذاکره باشد ممکن است سرمایه های بزرگتری را از دست بدهیم.
 
محبتی افزود: انتقام دشمن را بیرون از مرز کشور گرفتن کار بسیار پسندیده ای است اما به نطر می رسد باید رد پای افرادی که در داخل نسبت به ترور شهید فخری زاده دست داشتند را پیدا کرد، در شهادت سردار سلیمانی دیدیم که از این دولت آبی گرم نمی شود.
 
وی اظهار داشت: از دولت مرفهین، رفاه زدگان با وزاری میلیاردی انتظار نمی رود که به دنبال انتقام باشند، باید ابعاد بین المللی ترور شهید فخری زاده را در داخل کشور پیدا کرد، باید دید کد این سرمایه ها را چه کسی به دشمن می دهد؟
 
محبتی تصریح کرد: باید دید عاملین موساد در داخل کشور چه کسانی هستند؟ سازمان اطلاعات سپاه به عنوان مدافع انقلاب می داند که آمریکا دشمن شماره یک کشور ماست و هرگز برای رفع مشکلات مردم ما گام بر نمی دارد لذا از آنها درخواست می کنیم به موضوع ترور برادرشان ورود کنند.
 
وی گفت: چرا دولت نمی داند که ترامپ، بایدن و اوباما تفاوتی ندارند و هر سه مترسک های شورای سیاستگذاری آمریکا هستند، متاسفانه در داخل کشور بعد از سخنان اخیر مقام معظم رهبری شاهد واکنش حسن روحانی نسبت به برجام بودیم.
 
دکتری علوم سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: آقایان بدانند برجام تمام شده است و مردم حتی از کسانی که پای امضای برجام بودند نفرت دارند و اسم این معاهده که به میان می آید کهیر می زنند، ملت آثار تورم ناشی از گوشت و مرغ را تحمل می کنند اما آثار بی حرمتی تیم برجامی را نمی توانند تحمل کنند.
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما