شناسهٔ خبر: 44207804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عشایر و شیوخ آبادان و خرمشهر ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند

آبادان - ایرنا - شیوخ، سران عشایر و قبایل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با صدور بیانیه‌ای ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی ، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حمله تروریستی روز جمعه که منجر به شهادت محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شد را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

 در این بیانیه که روز شنبه رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: یکبار دیگر تروریسم دولتی صهیونیستی و امپریالیست شکست خورده و مطرود اجتماعی ، دانشمندی وارسته، مجاهدی خستگی‌ناپذیر و فرزندی عزیز را به شهادت رساند و جمعه سیاه دیگری را به صفحه‌ای شرمسار خود افزود.

این بیانیه می‌افزاید: عشایر عرب خطه خوزستان و مشایخ این عشایر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با محکومیت قاطع این جنایت غیرانسانی،  عمار وار دست بر قبضه شمشیر و چشم به چشم مقتدای خویش سید علی دوخته و منتظر اشاره چشم معظم له هستیم تا تمام توان و جان خود را در این جهاد مقدس در طبق اخلاص تقدیم کنیم.

این بیانیه افزوده است:آمران این جنایت باید منتظر انتقام سخت فرزندان دلیر اسلام و سربازان شجاع ایران اسلامی باشند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودروی حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع شد و سپس یک خودروی نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

نظر شما