شناسهٔ خبر: 44207777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف ترور شهید دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی فیصل مقداد با وزیر امور خارجه ایران، وی شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و مراتب همدردی دولت و ملت سوریه را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های  مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر  خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند:‌ دو موضوع مهم را همه‌ دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

نظر شما