شناسهٔ خبر: 44207645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رئیس سابق آژانس اتمی ، اسرائیل را به ارتکاب عمل فراقانونی متهم کرد

خبرگزاری ایرنا

رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رژیم صهیونیستی را به دلیل دست داشتن در ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی ایران، به ارتکاب عمل فراقانونی متهم کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد البرادعی» روز شنبه در توئیتی نوشت: حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود یک مساله و توجیه حق برای اقدامات فراقانونی مساله دیگری است.

وی تصریح کرد: استانداردهای دوگانه تنها باعث تشدید حس عمیق بی عدالتی در منطقه (خاورمیانه) خواهد شد.

رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز (جمعه) هم با انتشار پیامی در توئیتر، خاطر نشان کرد که ترور شهید فخری‌زاده حاکمیت قانون را به خطر انداخت.

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر دیروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای، این ضایعه دلخراش را عملی مجرمانه خواند. دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن حادثه دیروز اعلام کرد: در این دوران پر ابهام، بیش از هر زمان دیگری ضروری است که تمام طرف‌ها آرامش خود را حفظ و خویشتن‌داری کنند تا از تشدید اوضاع که به نفع هیچ‌کس نیست جلوگیری شود.

نظر شما