شناسهٔ خبر: 44207562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آنکارا:

اقدام علیه دانشمند هسته‌ای ایران، عملیاتی تروریستی بود

رئیس مجلس نمایندگان ترکیه ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد و آن را «اقدامی تروریستی» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه محکومیت جهانی عملیات تروریستی  روز جمعه که به  شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران منجر شد، رئیس مجلس نمایندگان ترکیه این اقدام را محکوم کرد.

 
به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «مصطفی شن‌توپ» رئیس مجلس ترکیه  شنبه بعد از ظهر در توییتی در این زمینه نوشت، اقدام علیه دانشمند هسته‌ای ممتاز ایران عملیاتی تروریستی بود. ترور دانشمند ایرانی عملیات تروریستی بود. خواه یک سازمان قانونی، غیرقانونی و یا کشوری مرتکب آن شده باشد، تفاوتی ندارد.»
 
 وی در ادامه نوشت: «تروریسم، همواره تروریسم است و هرکسی که مرتکب آن شود، یک تروریست است.»
 
رئیس مجلس ترکیه تاکید کرد که مخالف هرگونه اقدام غیرقانونی در عرصه‌های بین‌المللی است.
 
سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای-دفاعی ایران در روز جمعه تاکید کرد که این اقدام اوضاع منطقه را بدتر میکند.  وزارت خارجه آلمان همچنین گفته، ما از همه طرفهای مربوط به این پرونده می‌خواهیم که از اقداماتی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود خودداری کنند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آلمان مشخص نکرد منظورش از طرفین پرونده چه طرفهایی هستند؟ شب گذشته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز بدونن اسم بردن از شخص یا کشور خاصی از همه طرفها خواست در ارتباط با این پرونده خویشتن دار باشند.
 
براساس گزارش شبکه العربیه، وی در ادامه اضافه کرد، قبل از روی کار آمدن جو بایدن (رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا) حفظ دامنه گفت‌وگو با ایران برای حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته‌ای ایران مهم است.
 
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» روز گذشته در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.
 
اتحادیه اروپا هم امروز (شنبه) اقدام تروریستی به شهادت رساندن محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را مجرمانه و در تضاد با اصل احترام به حقوق بشر توصیف کرد.
 
انتهای پیام/م

نظر شما