شناسهٔ خبر: 44207555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متخلفین حفر چاه آب در منطقه حفاظت شده زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ۶ فرد متخلف در حین حفر غیرمجاز چاه آب در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

علی مرشدی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متخلفین با استفاده از دستگاه دکل حفاری بسته شده به پشت بند خودروی تراکتور مشغول به حفر چاه آب در اراضی روستای قره چریان شهرستان زنجان بودند که از سوی ماموران یگان پاسگاه سرمحیط بانی سهرین واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد به دام قانون افتادند.

وی اظهار داشت: دستگاه دکل حفاری چاه،  خودروی تراکتور و دیگر ادوات مورد استفاده ضبط شد و متخلفین دستگیر شده نیز پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

مرشدی همچنین از دستگیری سه شکارچی متخلف در اراضی روستای آلمالو (جاده گاز)  شهرستان زنجان توسط یگان حفاظت منطقه حفاظت شده سرخ آباد خبر داد و گفت: از این متخلفین که بومی منطقه بودند لاشه یک سر لاشه خرگوش به همراه یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی تک‌لول مجاز متعلق به غیر، یک دستگاه چراغ دستی و یک تیر فشنگ کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: این شکارچیان غیرمجاز در تاریکی شب و با استفاده از یک دستگاه خودروی پاترول، مشغول شکار این گونه جانوری بودند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

مرشدی اظهار داشت: متخلفان به ازای شکار هر راس خرگوش نر به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان (چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) و خرگوش ماده به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) جریمه محکوم می شوند که به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش باید به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده است.   

نظر شما