شناسهٔ خبر: 44207514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اولیانوف: امکان بازگشت به برجام به حالت سابق وجود دارد

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به وضعیت برجام گفت: این امکان وجود دارد که طرفین بدون مذاکره به حالت سابق این برنامه بازگردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: میخاییل اولیانوف با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود با بیان اینکه بدون مذاکره جدید، می‌توان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به حالت قبل و شرکت مجدد آمریکا در آن بازگرداند، تاکید کرد: دیپلمات‌ها و تحلیلگران در مورد سیر اوضاع پیرامون ایران در سال ۲۰۲۱ گمانه زنی می‌کنند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به اینکه اظهارات مقام‌های ایرانی در این مورد قابل توجه است، افزود: آن‌ها در این راستا تصریح می‌کنند که امکان بازگشت خودکار و بدون هرگونه مذاکره وضعیت (پیرامون برجام) را به شرایطی که در دوره اوباما قرار داشت، ممکن می‌دانند.

وی تصریح کرد: از این رو آمریکا به اجرای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باز می‌گردد و تحریم‌ها را لغو می‌کند و تهران نیز اجرای کامل برجام را از سر می‌گیرد.

اولیانوف با بیان این موضوع که پس از این اتفاق می‌توان در مورد جوانب دیگر از جمله شرایط برای بازگشت واشنگتن به اجرای معامله هسته‌ای مذاکره کرد، افزود: این چنین حالتی امکانپذیر است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد:، اما باید به این نکته توجه داشت که حالت‌های دیگری نیز درباره وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران امکانپذیر خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما