شناسهٔ خبر: 44207339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح خانه امن در چهارمحال و بختیاری

طرح خانه امن برای حمایت از حقوق زنان در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرکز خانه امن در این استان گفت: در مرکز خانه امن خدمات روان‌شناسی و مددکاری به زنان قربانی خشونت خانگی ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه خانه امن با هدف ارائه خدمات تخصصی به زنان در معرض آسیب، خشونت و یا خشونت‌دیده راه‌اندازی شده است افزود: خشونت مصادیق متفاوتی از جمله جسمی، اقتصادی، روانی و کلامی دارد.

بیشتر بخوانید

عسگری اضافه کرد: در مرکز خانه امن خدمات روان‌شناسی و مددکاری به زنان قربانی خشونت خانگی ارائه می‌شود و در صورت لزوم و دیگر خدمات سرپایی و نگهداری به مدت ۱۲۰ روز به این افراد تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: در استان ما بیشترین افرادی که قربانی خشونت خانوادگی هستند زنانی در سنین ۲۴ سال به بالا با تحصیلات متوسط رو به پایین هستند که بیشتر از سوی همسر خود مورد آزار و اذیت جسمی، روحی، اقتصادی و کلامی قرار می‌گیرند.

عسگری با تأکید بر این موضوع که سازمان بهزیستی متولی زنان و کودکان است و به دنبال آن از سال ۹۴ برنامه‌ای تحت عنوان تاسیس خانه امن برای زنان قربانی خشونت خانگی در دستور کار قرار گرفته است گفت: از سال ۹۶ استان ما جزو ۱۵ استان پایلوت کشور در این طرح مطرح شد.

او افزود: علاوه بر تاسیس خانه امن، فعالیت‌های اجتماعی و جامعه محور هم در این خصوص از جمله حضور روان‌شناس و مددکار در نقاط آسیب پذیر و برگزاری جلسات محلی در این مناطق اجرا می‌شود.

عسگری اضافه کرد: از زمان تأسیس مرکز خانه امن بیشترین نوع آسیب‌ها علیه زنان استان، آزار‌های روانی و کلامی بوده است و آزار‌های جسمی و اقتصادی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

او ادامه داد: حداقل سقف خدمات مددکاری برای هر فرد قربانی خشونت خانگی ۶۹ مورد است و این خدمات بستگی به نوع مشکل دارد.

عسگری گفت: زنانی که قربانی خشونت خانگی هستند با مراجعه به مراکز اورژانس اجتماعی و ارجاع به مرکز خانه امن می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

او افزود: بهزیستی در مراحل آتی جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان، آموزش‌ها و بررسی‌های روان پزشکی و روان‌شناسی برای مرتکبین خشونت هم ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ف

نظر شما