شناسهٔ خبر: 44207307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصادف در جنوب سیستان‌وبلوچستان هفت کشته برجا گذاشت

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت:حوادث رانندگی هفته گذشته تاکنون در جنوب این استان هفت کشته و ۲۵ مجروح برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مصطفی کول‌زاده فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان‌وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: هفت کشته و ۲۵ مجروح نتیجه ۱۵ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان بوده است.

او  سرعت زیاد و سبقت را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان‌وبلوچستان ذکر کرد و افزود: یکی از مهمترین موارد تخلف رانندگان وسایل نقلیه که منجر به حوادث می‌شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: سرعت مطمئنه در جاده باید با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر جاده توسط راننده مد نظر قرار گیرد تا بتواند در صورت مواجه شدن با خطرات، وسیله نقلیه خود را بدون اینکه حادثه‌ای رخ دهد کنترل کند.

او بیان کرد: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی برای راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.

سرهنگ کول‌زاده تصریح کرد: افراد توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای در این ایام جلوگیری کند.

سیستان‌وبلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند

انتهای پیام/ع

نظر شما