شناسهٔ خبر: 44207199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران:

همه راه‌های ارتباطی استان بوشهر باز است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با تلاش نیروهای راهداری ۲ جاده روستایی این استان که بر اثر بارندگی شدید صبح امروز بسته شده بود بازگشایی شد و در زمان حاضر همه راه‌های ارتباطی اصلی و روستایی این استان باز است و ترد در آنها جریان دارد.

صاحب‌خبر -

جهانگیر دهقانی شامگاه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس اخطار اداره کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه و تحت تاثیر قرار گرفتن مناطق مختلف استان تا روز دوشنبه، اعضای مدیریت بحران استان در حالت آماده باش قرار دارند و تاکنون این بارندگی خسارت قابل توجهی به تاسیسات و سایر موارد دیگر در این استان نداشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر از آغاز بارندگی از روز پنجشنبه تاکنون در ۲۰ عملیات آبگرفتگی خانه‌ها در مناطق مختلف این استان از جمله گناوه، دیلم و تنگستان و یک مورد ریزش و آوار یک منزل مسکونی بر اثر بارندگی در یکی از محله‌های شهرستان گناوه اقدام به امداد رسانی کرده‌اند.

علی یوسفی نیا افزود: همچنین توسط امداد گران جمعیت هلال احمر چادر، پتو، نایلون پوششی و مواد غذایی مورد نیاز در بین نیازمندان در استان بوشهر توزیع شده‌است.

وی بیان کرد: پیرو اخطاریه هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر ورود سامانه بارشی از ۶ آذر ماه و اعلام رسمی مدیریت بحران همه تیم‌های عملیاتی در شعبه‌های مختلف و پایگاه‌های امداد و نجات در حالت آماده باش قرار دارند.

یوسفی نیا اضافه کرد: همچنین تمام امکانات امدادی از جمله امکانات خودرویی، کف کش، لجن کش و شارژ انبارهای مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز امداد و نجات نیز انجام شده‌است.

وی یادآور شد: با وجود اینکه استان بوشهر از روز پنجشنبه تاکنون بارانی و بیشترین تمرکز بارش‌ها در مناطق شمالی و مرکزی بوده بجز موارد یاد شده از آبگرفتگی در مجموع تاکنون بارندگی کم خسارتی بوده‌است.

یوسفی نیا اضافه کرد: هرچند تمام عوامل امدادی آماده خدمت رسانی به مردم در شرایط سخت هستند اما در صورت نیاز تنها پل ارتباطی مردم با جمعیت هلال احمر تلفن ۱۱۲ است که در صورت وقوع حادثه افراد می‌توانند با این شماره تلفن با امدادگران جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها مردم از حضور در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای گرفتن عکس سلفی و یا تماشای سیلاب خودداری کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر  فعالیت سامانه بارشی که از روز پنجشنبه هفته گذشته در این استان آغاز شده از فردا شدت می‏‌گیرد.

از ابتدای فعالیت سامانه بارشی در این استان تاکنون ایستگاه‌ فرودگاهی بهرگان دیلم با ثبت ۱۳۵ و جم با ۱.۸ میلیمتر بیشترین و کمترین میزان بارش را داشته‌اند و میزان بارش در خارگ، دیلم، بوشهر، گناوه، برازجان، عسلویه، دیر نیز به ترتیب ۶۹، ۶۲، ۵۸، ۵۷، ۴۱، ۳.۵ و ۲.۵ میلیمتر گزارش شده‌است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان بوشهر است.

نظر شما