شناسهٔ خبر: 44207198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خاوازی: آغاز توزیع مرغ گرم و منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور / کمبود نهاده‌های دامی را پیگیری می‌کنیم

وزیر کشاورزی گفت: موضوع کمبود نهاده ها را به شدت پیگیری می‌کنیم تا تمام واحدهای تولیدی کشور بتوانند نهاده‌ها را در اختیار داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه تنظیم قیمت مرغ و نهاده‌ها با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، رزم حسینی وزیر صمت، تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، میراشرفی رئیس گمرک، مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و بانک مرکزی و همچنین معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت برگزار شد.

کاظم خاوازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نشست مذکور عوامل مؤثر در قیمت مرغ، تخم مرغ و محصولات پروتئینی بررسی و تحلیل شد، گفت: به دستگاه‌های مربوط تکالیفی داده شد تا قیمت‌ها مدیریت شود و در نتیجه، برای مردم نگرانی به وجود نیاید.

او ادامه داد: با دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی، از دوشنبه گذشته، این وزارتخانه با همکاری دستگاه‌ها به ویژه وزارت صمت به بازار ورود کرد و  مرغ گرم و منجمد سالم و با کیفیت را وارد بازار کرده ایم.

خاوازی تصریح کرد: با اقدام یاد شده، بازار را در بخش عمده از دست دلالان و واسطه‌ها در آوردیم و قیمت را در بازار بهمن از حدود ۳۵ هزار تومان امروز و پنجشنبه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم.

وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد: وزارت صمت نظارت راه بر خرده فروشی‌ها آغاز کرده است؛ امیدوارم بازار را تثبیت کنیم، موضوع کمبود نهاده‌ها را به شدت پیگیری می‌کنیم تا ان شاءالله تمام واحد‌های تولیدی کشور بتوانند نهاده‌ها را در اختیار داشته باشند.

او افزود: در میدان بهمن و در روز اول گرانی‌ها صفوفی ایجاد شد که خرده فروشی در میدان بهمن را برداشتیم و به تمام میادین میوه و تره‌بار منتقل کردیم. استارتاپ‌های بزرگی فعال شدند تا مرغ را به در خانه‌های مردم ببرند و ضمنا از امروز این مرغ گرم و منجمد در کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه، اتکا، سپه و شهروند قرار می‌گیرد تا صف ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما