شناسهٔ خبر: 44206486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری مردم لرستان در فاصله گذاری اجتماعی به خوبی نمایان است

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در لرستان گفت: خوشبختانه همکاری مردم استان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی نمایان است و طرح جامع کنترل اجتماعی با شرایط بهتری در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،محمود ثمینی،جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در لرستان  اظهار داشت: استمرار رعایت و همکاری مردم ضروری است و مردم در ایام باقیمانده همچنان رعایت کرده و همان شرایط را حفظ کنند و خیلی امیدوار هستیم که هفته آینده خبر‌های بهتری داشته باشیم.

ثمینی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مردم در مراجعه به دستگاه‌های دولتی از کارت ملی و شناسه ملی استفاده کنند در غیر این صورت از ورود آنان به دستگاه‌های دولتی و ارائه خدمات ممانعت به عمل خواهد آمد.

او تصریح کرد: در آینده با گسترش خدمات الکترونیکی دولت در مراکز تجمع مانند پاساژ‌ها و اماکن پر ازدحام نیز با تهیه زیرساخت‌های لازم این طرح اجرایی خواهد شد و با این روش مشخص خواهد شد که فرد مورد نظر به بیماری مبتلا هست یا خیر و از ورود آن‌ها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

او خاطر نشان کرد: این طرح همچنین در مراکز پر تردد مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار و حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری نیز انجام خواهد پذیرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به تغییر رفتاری مردم اشاره کرد و گفت خصوصا در هفته اخیر این موضوع به خوبی نشان داده شده است به طوری که تردد‌ها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد به شدت کاهش یافته و همچنین عدم ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی خوشبختانه کنترل شده و کاهش یافته است و این عوامل در مجموع باعث خواهد شد که آمار مبتلایان به کرونا با شدت بیشتری کاهش یافته و وضعیت استان لرستان از نظر بیماری بهتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده به ملت ایران و مردم لرستان افزود: شخصیت علمی و برجسته شهید فخری برای ابداع و تولید کیت‌های تشخیص بیماری کرونا توسط وی و همکارانش ستودنی بود.

او تصریح کرد: در حالی که کشور‌های دیگر با وجود درخواست مکرر از ارائه کیت میادشده به ایران امتناع کرده بودند، با تلاش این شهید بزرگوار و همکاران وی توانستیم به مرحله تولید داخلی و صادرات این محصول برسیم که امیدوارم راه این شهید بزرگوار توسط دیگران ادامه پیدا کند و روح بلندش با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور شود.

انتهای پیام/ب

نظر شما