شناسهٔ خبر: 44206256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا:

همکاری مردم لرستان در فاصله گذاری اجتماعی به خوبی نمایان است

خرم آباد - ایرنا - جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در لرستان گفت: خوشبختانه همکاری مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی نمایان است و طرح جامع کنترل اجتماعی با شرایط بهتری در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، "محمود ثمینی" در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا به قدردانی ریاست  جمهور از عموم مردم بابت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و منع ترددها و تعطیلی واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: استمرار رعایت و همکاری مردم ضروری است و مردم در ایام باقیمانده همچنان رعایت کرده و همان شرایط را حفظ کنند و خیلی امیدوار هستیم که هفته آینده خبرهای بهتری داشته باشیم.

ثمینی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مردم در مراجعه به دستگاه‌های دولتی از کارت ملی و شناسه ملی استفاده کنند در غیر این صورت از ورود آنان به دستگاه‌های دولتی و ارائه خدمات ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: در آینده با گسترش خدمات الکترونیکی دولت در مراکز تجمع مانند پاساژها و اماکن پر ازدحام نیز با تهیه زیرساخت‌های لازم این طرح اجرایی خواهد شد و با این روش مشخص خواهد شد که فرد مورد نظر به بیماری مبتلا هست یا خیر و از ورود آنها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح همچنین در مراکز پر تردد مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار و حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری نیز انجام خواهد پذیرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به تغییر رفتاری مردم اشاره کرد و گفت خصوصا در هفته اخیر این موضوع به خوبی نشان داده شده است به طوری که تردد ها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد به شدت کاهش یافته و همچنین عدم ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی خوشبختانه کنترل شده و کاهش یافته است و این عوامل در مجموع باعث خواهد شد که آمار مبتلایان به کرونا با شدت بیشتری کاهش یافته و وضعیت استان لرستان از نظر بیماری بهتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده به ملت ایران و مردم لرستان افزود: شخصیت علمی و برجسته شهید فخری برای ابداع و تولید کیت های تشخیص بیماری کرونا توسط وی و همکارانش ستودنی بود.

وی تصریح کرد: در حالی که کشورهای دیگر  با وجود درخواست مکرر از ارائه کیت میادشده به ایران امتناع کرده بودند، با تلاش این شهید بزرگوار و همکاران وی توانستیم به مرحله تولید داخلی و صادرات این محصول برسیم که امیدوارم راه این شهید بزرگوار توسط دیگران ادامه پیدا کند و روح بلندش با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور شود.

با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی در صورت خروج خودروها از شهرهای قرمز و تردد در جاده‌های فرعی و ثبت خودروها در جاده‌های بین شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد، تنها شهرستان چگنی وضعیت زرد دارد و مابقی شهرستانها در حالت نارنجی یا قرمز هستند.

تا تاریخ ششم آذرماه ابتلای قطعی ۵۵ هزار و ۳۰۶ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و  ۱۲۴ نفر نیز جان باخته اند.

نظر شما