شناسهٔ خبر: 44206150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه اندازی ۴ کانال برای آموزش سلامت در شبکه شاد

در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت معاونان وزیر آموزش و پرورش به تشریح و تبیین برنامه های این وزارتخانه برای حفظ سلامت در ایام شیوع کرونا پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور محسن حاجی میرزایی و سعیدنمکی، در سالن جلسات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش ‌و پرورش پرداختند.

حمیدی: موفق به راه اندازی ۴ کانال برای آموزش سلامت در شبکه شاد شده ایم

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد: با همکاری مشترک و بین سازمانی دو دستگاه می توانیم به یک رابطه  برد ـ برد برسیم که این متعلق به یک کشور و ملت است.

وی افزود: در دوره کرونا توانستیم دو واحد درسی بهداشت و سلامت را در لیست دروس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم. همچنین برای ارتقا سطح دانش فرهنگیان، دوره های آموزش ضمن خدمت را ارائه کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادامه داد: با همکاری سازمان پژوهش موفق به انتشار کتاب آموزش، بهداشت و سلامت برای دانش آموزان تمام رشته های تحصیلی در پایه دوازدهم شدیم و بازنگری کتاب های دوره ابتدایی برای آموزش سلامت و بهداشت در این دوره جایگاه ویژه ای قائل شدیم.

حمیدی گفت: در خصوص تولید محتوای در کانال شاد، موفق به راه اندازی ۴ کانال برای آموزش سلامت، ایمنی، محیط زیست و کنترل چاقی در شبکه شاد شده ایم. همچنین توانستیم بی ام ای bmi) ۱۳) میلیون دانش آموز را در شاد ثبت کنیم.

وی گفت: در دوران کرونا با آموزش هایی که به والدین ارائه شد موفق شدیم  فلوراید تراپی را در دو استان تهران و کرمان با کمک خانواده ها انجام دهیم

ملکی: برنامه های درسی کارآمد و مطلوب می توانند انسان های سالم تربیت کنند

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد تدوین آموزش های بهداشتی در کتب درسی گفت: برنامه های درسی کارآمد و مطلوب می توانند انسان های سالم تربیت کنند و برعکس هر قدر دانش آموزان از سلامت بیشتری برخوردار باشند بهره برداری و یادگیری در درس بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: انشالله در چند ماه آینده راهنمای برنامه های درسی تحولی را طبق آنچه در سندتحول آمده است، ارائه خواهیم کرد که در این مسیر چند نکته مهم در مورد ارتقا سلامت روان، عاطفی، اجتماعی و جسمی مدنظر ما بوده است.

کمرئی: تمام برنامه های مدرسه بر سلامت و آموزش بهداشت در جامعه تاکید دارد

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: سعی بر این بوده است که در تمام دستور العمل ها تاکید بر بهداشت و آموزش بهداشتی باشد. همچنین موفق به بارگذاری و نشر پیام ها و محتواهای تاثیرگذار در رابطه با آموزش نکات بهداشتی در شبکه های اجتماعی شده ایم. تمام آموزش های تلویزیونی و جلسات شورای معاونین و تمام برنامه های مدرسه بصورت مجازی ، آموزش های ضمن خدمت و آموزش های مستقیم همه بر سلامت و آموزش بهداشت در جامعه تاکید داشت.

معاون آموزش متوسطه گفت: در زمان شیوع کرونا کرونابا همکاری ۱۳۰۰ واحد کارگاهی موفق به تهیه و تولید ماسک و موادی ضدعفونی  کننده کردیم . اگر چه این کارگاه های دانش آموزی در حال حاضر به دلیل رعایت پروتکل ها  متوقف شده اند . ولی در زمان خودش کمک قابل توجهی به تولید ماسک  و تولید مواد  ضدعفونی در جامعه کرده بود.

کاظمی: با سامانه نماد می توانیم نمودار سلامت روان در استان، منطقه و شهرستان را ترسیم کنیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: سلامت روحی وروانی دانش آموزان با سلامت جسمانی آن ها به هم گره خورده و بخشی از سلامت روحی افراد به واسطه عدم تاب آوری افراد و آمادگی روحی برای رویارویی با مشکلات است که در این مورد موفق به انجام اقدامات موثری شده ایم.

کاظمی افزود: تمام زیر ساخت های لازم برای سلامت روان و پیشگیری آن ها در سامانه نماد پایه گذاری شده است، به کمک این سامانه می توانیم انواع نمودارهای سلامت روان و نیمرخ تمام نمودارهای سلامت روان در استان، منطقه و شهرستان را ترسیم کنیم. همچنین بیش از ۱۷۰ محتوی در این زمینه تولید و بارگذاری شده و اطلاعات دقیق ویژه معلم و دانش آموزان و والدین طراحی و در سامانه قرار داده شده است. همچنین بسته ویژه خدمات مشاوره ای را در قالب سه طرح به کمک دانش آموزان و با نگاه آموزش همسالان در حال پیگیری هستیم.

حکیم زاده: آموزش خود مراقبتی و  سلامت برای دانش آموزان دوره ابتدایی و اولیای آنان مهم است

حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: در مدارس دوره ابتدایی و دوره پیش دبستانی یکی از نکات مهم، آموزش خود مراقبتی و  سلامت برای دانش آموزان و اولیا است که این آموزش ها در شبکه شاد یا به صورت حضوری در اختیار دانش آموزان و اولیا آنها قرار گرفت.

الهیار: در سراسر کشور  ۱۳۱ درمانگاه فرهنگیان داریم

الهیار، معاون منابع و توسعه مدیریت اظهار کرد: در سراسر کشور  ۱۳۱ درمانگاه فرهنگیان داریم که این درمانگاه ها با توجه به مکان و نحوه ارائه خدمات به سه گروه تقسیم می شوند و انتظار داریم بتوانیم با کمک شما برای مناطقی که درمانگاه فرهنگیان ندارند. مجوزهای لازم را کسب کنیم.

انتهای پیام

نظر شما