شناسهٔ خبر: 44205806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید به شکل ویژه حمایت شوند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: صادرکنندگان محصولات کشاورزی از جمله کشمش باید در راستای جهش تولید و تقویت صادرات کشور از حمایت های ویژه برخوردار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور بعدازظهر شنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از تاکداران و تولیدکنندگان کشمش استان قزوین که با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد،افزود: برنامه محوری در بخش کشاورزی باید با توجه به نیازهای کشور و استعدادهای آن در محصولات مختلف دنبال و پیگیری شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی دستگاه ها باید حمایت از کشاورز و تولیدکننده باشد و نباید تصمیم گیری ها به ضرر و آسیب این قشر بیانجامد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: باید موانع پیش روی صادرکنندگان از پیش رو برداشته شود و تسهیلات و مزایای بیشتری به این فعالان اقتصادی اختصاص یابد چرا که فعالیت آنها برای کشور ارزآوری دارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه برای رشد صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش باید برنامه هدفمند داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه صادرات در بخش کشاورزی نیازمند یک مدیریت عالمانه و برنامه محور در کنار افزایش حمایت ها از بخش خصوصی و صادرکنندگان است.

وی همچنین اظهار داشت: در زمینه خرید کشمش نیز باید منافع تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دولت را در نظر گرفت.

استاندار قزوین گفت: البته با قیمت گذاری های جدید نباید کشاورز آسیب ببیند چرا که در این صورت پایداری و تثبیت تولید دچار خدشه می شود.

جمالی پور تاکید کرد: از واحد های صادر کننده محصولات کشاورزی باید به شکل ویژه حمایت کرد تا با خرید محصول از باغداران زمینه تثبیت و پایداری تولید فراهم شود. 
 

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید شیوه و روش های موجود در نظام باغداری کشور را اصلاح کنیم و از ظرفیت های قانونی موجود در این خصوص نهایت استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر تلاش و برنامه ریزی برای کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی،گفت: 90 درصد مردم تاکستان به کشاورزی اشتغال دارند و برنامه ریزی در این حوزه می تواند پایداری اشتغال در این شهرستان را به دنبال داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه ها برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است که نیازمند برنامه ریزی مدون و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارد.

وی در پایان خواستار برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به خرید کشمش تاکستان از سوی بخش خصوصی با قیمت عادلانه شد.

در این نشست مقرر شد تا تصمیم نهایی در مورد نحوه خرید کشمش از تولیدکنندگان این محصول با بررسی پیشنهادهای دریافتی تا روز دوشنبه هفته جاری اعلام شود.

نظر شما