شناسهٔ خبر: 44205748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنها ۷۳ متقاضی مسکن اقدام ملی در خراسان شمالی آورده را واریز کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون تنها ۷۳ نفر از متقاضیان مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان نسبت به واریز سهم آورده خود اقدام کردند که بیشتر آن در شهر اسفراین بوده است.

صاحب‌خبر -

علی محمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، بویژه شهرهای کوچک از طرح اقدام ملی تولید مسکن استقبال نکرده اند.

وی افزود: در این شهرها، هزار و ۱۱۸ نفر برای دریافت مسکن ثبت نام کرده اند که ۷۳ نفر آورده ۴۰۰ میلیون ریالی را واریز کرده اند و از این تعداد، ۵۶ نفر مربوط به متقاضیان شهرستان اسفرین است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در شهرهای جاجرم و گرمه هر کدام تنها سه چهار نفر آورده خود را واریز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی تولید مسکن، دولت زمین را تامین می کند، تسهیلات در اختیار قرار می گیرد، زیر ساخت ها هم به وسیله دولت تامین می شود بنابراین فرصتی مناسب برای خانه دار شدن شهروندان است.

محمدی در باره وضعیت اجرای مسکن اقدام ملی گفت: در شهر اسفراین، کارها آغاز شده و در مرحله اجرای فونداسیون است، در این شهر برای ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی زمین تامین شده است.

وی گفت: در شهر شیروان هم برای ۱۸۰ واحد، در گرمه و جاجر هر کدام برای ۶۰  واحد زمین مورد نیاز تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای تامین زمین در سایر شهرها هم مشکلی نیست، در برخی مناطق، بنیاد مسکن دارای زمین است و در صورت نیاز واگذاری انجام می شود.

اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.  

نظر شما