شناسهٔ خبر: 44205684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» در بازار کتاب

تهران- ایرنا- کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» به قلم اکبر نصراللهی و هادی البرزی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، اکبر نصراللهی استاد علوم ارتباطات به‌همراه هادی البرزی دانش آموخته علوم ارتباطات تالیف کتاب آینده خبر، مفاهیم و سناریوها را برعهده داشته‌اند که در بخش پیشگفتار آن می‌خوانیم:

شناخت‌آینده کمک خواهد کرد تا با آنچه که در حال وقوع است، هماهنگ شویم و یا با بهره‌گیری از فرصت‌ها و دوری از تهدیدها بخواهیم مسیر خود را تعیین کنیم.

هرچند آینده بسیار وسیع ‎تر از رسانه‌‎هاست اما رسانه‌ها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیین ‎کننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند، پس به مانند حال، در آینده نیز رسانه ‎ها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناخت‌نقش‌رسانه‌ها، ممکن نیست.

این کتاب در ۶ فصل دانش آینده‌پژوهی، اکوسیستم‌جدیدخبری، تحلیل نظریه‌های‌ارتباطات با توجه به تغییر ماهیت مخاطب‌خبر به کاربر، روندهای‌تاثیرگذار بر آینده‌خبر، آینده‌پژوهی محتوای‌خبر و نمونه پژوهش‌های آینده‌پژوهی‌خبر و رسانه، به رشته تحریر درآمد است.

این کتاب را انتشارات آثار فکر منتشر کرده است.

نظر شما