شناسهٔ خبر: 44205665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نحوه ترور شهید فخری‌زاده به روایت رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی

یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا اطلاعات جدیدی از نحوه ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا اطلاعات جدیدی از نحوه ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان منتشر کرد.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» طی گزارشی در این باره نوشت: برخلاف گذشته که رژیم اسرائیل از مزدوران ضد انقلاب ایران برای اجرای ماموریت‌های کثیف خود استفاده می‌کرد، عملیات دیروز احتمالاً به دست ماموران اسرائیلی انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش، عملیات ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران با توجه به شکل حرفه‌ای آن و پیچیدگی‌هایش احتمالاً توسط ماموران اسرائیلی در داخل ایران انجام گرفته است.

 

سایمون هندرسون تهیه‌کننده این گزارش معتقد است، تل‌آویو که به درخواست باراک اوباما سیاست ترورهای خود را علیه دانشمندان هسته‌ای ایران متوقف کرده بود به دنبال استفاده حداکثری از روزهای واپسین حضور ترامپ در قدرت است تا اقداماتی علیه ایران صورت دهد، زیرا در دوره رئیس‌جمهور منتخب بایدن احتمالاً نخواهد توانست از عواقب این کار جان سالم به در ببرد.

 

به روایت این پایگاه آمریکایی، عملیات ترور در یک جاده خاکی در شرق تهران در نزدیک کوه آتشفشان دماوند که با قله پر از برفش مشرف به تهران است انجام گرفت که در پی آن محسن فخری‌زاده در کمین ضاربان خود گرفتار شد.

 

«هیل» با استناد به تصاویر منتشرشده از خودرو حامل فخری‌زاده احتمال داد هیچ یک از افراد داخل خودرو زنده نمانده باشند چون خودرو به طور کامل با یک بمب منهدم شده است.

 

از سوی دیگر، امیر بوحبوط خبرنگار و کارشناس نظامی-امنیتی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه ارسال قطره‌چکانی اطلاعات در رابطه با عاملان این جنایت، ضمن اینکه این ترور را یک عملیات مبتکرانه در برنامه‌ریزی، فریب و دقیق در اجرا توصیف کرد، در صفحه توییتر خود نوشت: «بزرگ‌ترین چالش در مقابل عاملان ترور نحوه ایجاد شکاف و عبور از دیواره زره‌پوش‌شده خودرو حامل فخری‌زاده بود. آنها همچنین برای رسیدن به او باید از حلقه محافظان او نیز عبور می‌کردند، به هر صورت این اطلاعات امنیتی دقیق جمع‌آوری و مشخص شد ستون خودروهای حامل محسن فخری‌زاده از چه مسیری عبور خواهند کرد. فکر کنم حباب اطلاعاتی را ترکاندم، مگر نگفته بودم که این عملیات در سطح عالی انجام شده است؟»

 

در این میان روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی تحت عنوان ترور هدف شماره 1 موساد به نقل از «رون بن یاشای» کارشناس مسائل امنیتی اسرائیلی نوشت: فخری‌زاده به اتفاق خودروهای همراهش در جاده‌ای که به طور مستمر در آن تردد می کرد در حال عبور بود که انفجار اول به وقوع پیوست و باعث شد خودرو اول متوقف شود و راه خودرو حامل فخری‌زاده را که در صندلی عقب نشسته بود، ببندد.

 

این روزنامه به نقل از خبرگزاری‌ها افزود، بعد از آن مجموعه‌ای متشکل از پنج یا 6 نفر از خودرویی که در همان نزدیکی پارک شده بود پیاده شدند و به سوی خودرو دانشمند هسته‌ای آتش گشودند.

 

نظر شما