شناسهٔ خبر: 44205601 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین تاکسی هوایی کره جنوبی پرواز کرد + فیلم

شرکت EHang که مسئولیت تجهیز خطوط تاکسی هوایی کره جنوبی را بر عهده داشت، سه پرواز آزمایشی را در این کشور انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی شرکت EHang، فعال در صنعت هوانوردی چینی، سه پرواز آزمایشی در بخش‌های حمل و نقل مسافر، واکنش اضطراری و گردشگری هوایی را در کره جنوبی انجام داده که تمامی این پرواز‌ها به وسیله هواپیمای بدون سرنشین تمام برقی EHang 216 رخ داده است، گفتنی است این هواپیما‌ها حداکثر ظرفیت ۲ سرنشین را دارا است.

این پرواز‌ها پس از صدور اولین گواهینامه تایید پرواز توسط وزارت زیر ساخت و حمل و نقل کره جنوبی انجام شد، هدف شرکت Ehang از این کار نشان دادن راه حلی جدید برای مقابله با ترافیک و همچنین سریع‌تر رسیدن افرد به مقصدشان بوده است. اولین پرواز انجام شده از منهتن سئول آغاز شد و تا جزیره یوئیدو ادامه داشت، علت انتخاب این مسیر نیز اهمیت دو محل پرواز و فرود بود که یکی پایتخت و دیگری محل سرمایه‌گذاری کره جنوبی است.

 تاکسی هوایی کره جنوبی

مشخصات فنی هواپیمای EHang 216

دومین پرواز آزمایشی نیز با محوریت واکنش اضطراری و برای انتقال وسایل آتش‌نشانی و پزشکی و در شهر داگو انجام شد و EHang سرعت هواپیمای الکتریکی خود را نشان داد؛ علاوه بر این ظاهرا کره جنوبی قصد دارد از این هواپیما برای گشت و گذار در خطوط ساحلی کره جنوبی استفاده کند تا احتمال غرق شدن افراد به حداقل برسد.

هر کدام از این هواپیما‌ها از هشت پره تشکیل شده است که به صورت بالا و پایین و دو به دو رویه هر بال آن قرار گرفته است و حداکثر سرعت این هواپیما ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است، این هواپیما‌ها با هر بار شارژ توانایی پرواز تا ۲۱ دقیقه را دارند. با این حال هنوز کره جنوبی قصد استفاده از این هواپیما‌ها در صنعت خود را ندارد و طبق اعلام مسئولان این کشور، احتمالا در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ این هواپیما‌ها به خطوط هوایی کره جنوبی اضافه خواهند شد.

<div id="video-display-embed-code_13002298"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7575575/13002298?width=400&height=300"></script></div>

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما