شناسهٔ خبر: 44205501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص کرونا در فارس کاهش یافت

شیراز - ایرنا- با همه گیری کرونا ، مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت در استان فارس با هدف غربالگری بیماران مشکوک به ویروس کرونا و کاهش مراجعین به بیمارستان ها راه اندازی شدند. طی هفته گذشته شمار مراجعه به این مراکز کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه با تقدیر از همکاری مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی به ویژه در ایام اجرای محدودیت ها و پرهیز از حضور در سطح شهر، اعلام کرد: همکاری مردم سبب کاهش آمار ورودی مبتلایان به مراکز منتخب درمان سرپایی سلامت  ۱۶ ساعته  و بیمارستان ها شده که استمرار آن، نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم است.

عبدالرسول همتی در عین حال با هشدار به بیمارانی که در این مراکز آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شده است گفت:در صورت تشخیص پزشک برای بستری شدن، مراجعه به بیمارستان را به تاخیر نیندازید.

  همتی بار دیگر از مردم خواست تا اگر به تشخیص پزشک، نیازمند بستری شدن هستند، بدون وقفه به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنند تا اقدامات موردنیاز برای ارائه خدمات تکمیلی درمانی ارائه شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت : بررسی ها نشان می دهد افرادی که به دستور پزشک، نیاز به بستری شدن داشته و دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا مراجعه نکرده اند، در فرآیند درمان با مشکلات جدی مواجه شده اند.

وی  ابراز امیدواری کرد : تا با رعایت اصول بهداشتی و ادامه همکاری مردم بتوانیم شاهد خبرهای خوش در روزهای آینده باشیم.

 همتی  در ادامه از انجام نزدیک به ۴۹۰ هزار نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، هشتم آذر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ۱۴۴ هزار و ۵۸۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او همچنین با اعلام موارد بیماران مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علامت کروناویروس که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: هم اکنون از مجموع دو هزار و ۱۷۴ بیمار بستری مثبت قطعی و یا مشکوک و دارای علامت کروناویروس، ۳۷۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۳۰ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس، معادل ۹۰ درصد مجموع آمار ابتلا خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

از دیروز تا امروز ۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید،  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

نظر شما