شناسهٔ خبر: 44205469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

اثربخشی اعمال محدودیت های کرونایی با همراهی مردم محسوس است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه اثر بخشی اجرای طرح محدودیت های کرونا در گیلان محسوس بوده است ، گفت : همراهی و همکاری مردم و نیز دستگاه های و نهادهای مختلف در استان مطلوب بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان ؛ ارسلان زارع  روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران ،به سپری شدن یک هفته از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ اشاره و اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده، مردم، صاحبان مشاغل و اصناف همچنین نیروی انتظامی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، اهالی رسانه و اتاق اصناف در اجرای این طرح همکاری مطلوبی داشته اند که شایسته قدردانی‌ است.

وی اظهار کرد: براساس یافته های علمی و پژوهش های انجام شده و گزارش وزارت بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اثربخشی اجرای این طرح در کاهش مبتلایان محسوس بوده و نتایج موثر آن در کاهش تعداد فوتی های کرونا نیز طی هفته های آتی نمایان می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان حضور مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در جمع خانوادگی، همکاران و محیط های اجتماعی و کاری را از مهمترین دلایل انتقال و انتشار ویروس عنوان و اضافه کرد: انجام اقداماتی همچون طرح غربالگری با همکاری خوب بسیج در ماه های نخستین شیوع ویروس کرونا و ارتباط با مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نتایج مثبتی به دنبال داشت اما با گذشت حدود ۹ ماه از همه گیری این بیماری؛ بعضا شاهد عادی انگاری، کم توجهی یا بی توجهی برخی هستیم.

وی به ضرورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا و لزوم پایش و غربالگری حداکثری مردم و در دستور قرارگرفتن اجرای طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح گام موثری در شناسایی مبتلایان و بیماران و هدایت آنان به مراکز درمانی و جلوگیری از همه گیری بیماری است.

وی اظهار داشت: این طرح همه خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهد که ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از شهروندان در صورت بروز علائم و شناسایی، مبتلایان در کمترین زمان به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت های حداکثری موجود و به منظور تجهیز امکانات و طرح های تشویقی علاوه بر تأمین مالی توسط دولت نیازمند مشارکت و کمک خیران نیک اندیش هستیم، گفت: در این راستا به منظور جمع آوری کمک های خیران، شماره حساب مشترکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان افتتاح شد که در سطح شهرستان ها نیز به صورت متناظر انجام و به اطلاع مردم می رسد.

 زارع با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامع مقابله و کنترل شیوع کرونا به عنوان یکی از جلوه های مهم مسئولیت پذیری اجتماعی، نیازمند تداوم همکاری مردم است، گفت: اطلاع رسانی های شفاف و روشن از سوی رسانه ها با هدف اقناع افکار عمومی و هرگونه ابهام زدایی از طرح مذکور همچنان در دستور کار باشد زیرا نتیجه همکاری‌ها ، حفظ و تامین سلامت همه شهروندان است.

وی با تأکید براینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددها و نیز شکل نگرفتن تجمعات انسانی، از مولفه‌هایی هستند که به تغییر شرایط کرونایی کمک می‌کند، افزود: براساس آمارهای ارائه شده بیشترین فوتی ها در سنین بالای ۷۰ سال بوده که باید با آگاهی بخشی مستمر، مراقبت خانواده ها از افراد مسن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت به تعطیلی ادارات نیز براساس بخشنامه ابلاغی اشاره کرد و گفت: در شهرهای قرمز و با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی، امکان حضور کمتر از یک سوم تا حداقل ۱۰ درصد کارکنان به نحوی که ارائه خدمات ضروری به مردم با خلل مواجه نشود، بلامانع است.

وی با بیان اینکه هیچ اداره ای تعطیلی مطلق ندارد، افزود: دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی با حداکثر توان باید به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار گیلان همچنین به اتصال ۷۸ مجموعه از جمله شرکت های هواپیمایی، راه آهن، اتوبوسرانی، سامانه های فروش بلیت، حمل و نقل درون شهری و تاکسی های اینترنتی به سامانه وزارت بهداشت برای تشخیص مبتلایان به کرونا براساس کدملی اشاره و بیان کرد:  از امروز ارائه هرگونه خدمتی در دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و قضایی منوط به ارائه کارت ملی و یا کارت معتبر با درج کد ملی است و از ورود افراد مبتلا جلوگیری می شود.

وی همچنین بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح ارائه کارت ملی و نیز لزوم تشکیل جلسات اداری با تعداد حداقلی و موکول کردن جلسات غیر ضرور به هفته های آتی، تأکید کرد.

 زارع در بخش دیگری از سخنانش؛  به شهادت رسیدن شهید دکتر محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه را به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و ملت غیور ایران اسلامی تسلیت گفت و اقدام مذبوحانه دشمنان کشورمان را تقبیح کرد.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده از شخصیت های برجسته و کم نظیر علمی و از دانشمندان صدیق و متعهد کشورمان بود که سال های متمادی از عمر شریف و پربار خود را در راستای ارتقاء توانمندی های صنعت دفاعی کشور صرف کرد و البته در ماه‌های اخیر نیز ، مجاهدت های زیادی در مبارزه با کرونا و پژوهش ها و ساخت کیت های تشخیصی در این زمینه انجام داده بود.

 استاندار گیلان بیان داشت: این اتفاق، ضایعه ای دردناک است که موجب تأثر و اندوه همگان شد و این شهادت اگرچه پاداشی عظیم برای آن شهید والامقام است؛ اما باید یادآور شویم که دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده اند و به یقین راه شهید ادامه خواهد داشت و بدون تردید با شناسایی عاملان این جنایت، پاسخی قاطع به آنها داده می شود.

 زارع یادآور شد: آنچه مهم است اینکه ملت بزرگ ایران، این اقدامات ضدانسانی را فراموش نمی کنند و عزم‌شان در راستای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی ، ایستادگی و مقاومت جدی تر شده و اطمینان دارم میراث گرانبهای به یادگار مانده این شهید والامقام، روشنی افزای مسیر تعالی، عزت و افتخار ملی در ارتقاء توان دفاعی و استقلال ایران اسلامی است.

استاندار گیلان در ادامه با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دریادل که در حفظ و حراست از کیان میهن، جانفشانی های بسیاری انجام داده اند، گفت: اجرای شایسته برنامه های هفته بسیج و روز نیروی دریایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از شکل گیری اجتماعات، می تواند الگویی برای برنامه های پیش رو باشد.

نظر شما